fredag, augusti 31, 2007

Snuva, feber o allmän hängighet..

Igår slog snuvan till.. ONT i halsen, ONT i huvudet o allmän värk i hela kroppen o hängig... Inte skoj! Har i vanlig ordning inte tid att vara sjuk.. :o/ Nåja, jag tvättade några maskiner tvätt o lagade middag igår, det var väl vad jag gjorde.. Serverade febrig Wilma glass också.. Mannen fick äran att vika all tvätt och det tog sin lilla tid, tråkigaste jobbet på jorden efter att stryka tror jag..

Delfinia känns lite tunn, tyckte jag igår, hon väger nog inte mer än 1200gram eller nåt mot grabbarnas matchvikter som får hushållsvågen att stå på error.. Demonius fetknoppen väger runt 2,4 kg 12½ vecka gammal o de andra grabbarna i nästan samma liga.. Delfinia då? Jodå, hon kan vägas på hushållsvågen och hon väger 1650gram... Inte så lätt som jag först tyckte, men hon är lååång, höööög och slank, så man misstror hennes tyngd. Nåja, lite extra fett skulle inte skada, så nu får hon extramat.. Blir en bortskämd liten dam! ;o)

I morse, på morgontoa-besöket, så inser jag att toarullen är borta! Trodde det fanns en helt ny, som jag plockat fram igår, men icke... Hojtade lite på ungarna, som alltsomoftast snor toapappret till diverse saker, men de hävdade sin oskuld! Demonius med moder Candy hade däremot the time of their lives med att massakrera stackars toarullen i småbitar ute i vardagsrummet.. suck...

Annars inget nytt, ha en trevlig helg allesammans, får se om jag orkar blogga i helgen..
kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig Malin!!!

Det där med toapapper och hushållspapper känner jag igen. Jag har nämligen Blomman här hemma :-)
Blomman som för övrigt piggat på sig ordentligt sedan igår. Idag har han tom busat med sin syrra.

Kram Anna