tisdag, maj 15, 2007

Onsdag o kortvecka!

Hallelujah moment, jobbat tre dagar o är ledig i fyra dagar, alldeles alldeles UNDERBART! Så här borde det vara jämt! Mannen är fortfarande lite purken för att jag flänger o far hela tiden, men men... Om man slår ihop fotboll á 3 timmar i veckan, bandy á 1,5 timme i veckan, spela fotboll á 1,5 timme i veckan o drar ut det på de åren vi har varit tillsammans o lägger ihop alla mina utställningshelger i timmar så tror jag det går ganska jämt upp.. Jag väljer att tro det i a f.. fniss... Men han har så rätt så, mannen, det har verkligen varit mycket nu! Nåja, välbehövlig utställningspaus, bara kick-off med Skogkattslingan hela nästa helg också.. puh.. sen ska det väl lugna ner sig ett tag.. Närmaste utställning för Brucen i mitt sällskap (han ska ju med mannen o Maja till SW) är ju inte förrän sista helgen i juli och till dess är det lååååååååååångt!! Har dock viss förståelse för mannen, inte skoj att sitta hemma med fyra ungar var o varannan helg, det är ju en hel del praktiska göromål som tar tid. De tre äldsta har ju en fader som sällan har tid, han är ju fullt upptagen med sitt eget liv, så stackars mannen har ju fått överta den rollen också.. Tror att pappan just nu befinner sig i Turkiet på semester.. Jaja, vi väljer alla hur vi vill leva våra liv.. Själv är jag djupt tacksam över att ha mina barn boende hos mig i alla fall! Trots att det alltsom oftast känns som att man är mol allena förälder med stor hjälp av mannen såväl praktiskt som ekonomiskt.. Kan inte riktigt förstå det där med "frånvarande pappor".. Fattar inte alls hur de resonerar o tänker, men jag antar att de skapar sig ett liv helt utan barnen och tycker att det räcker om man betalar underhåll och umgås med sina barn var fjärde (eller var sjätte?!) vecka.. Alla utgifter i form av cyklar o annat ska mamman stå för, annars får man ta vacker tass o tigga o be... Finns säkert en del mammor som också skiter i sina ungar o skaffar sig nya liv kanske, men dem har jag aldrig hört talas om.. Jäkligt surt är det i a f att man som morsa måste ta allt ekonomiskt ansvar och alltid finnas där medans pappan kan komma och gå efter eget behag.. Och inte har en enda skyldighet utöver underhåll! Eller sorgesamt påstå att man faktiskt inte har tiiiid att ta hand om sina egna barn, för man måste jobba eller gå på bröllop eller åka till Turkiet på semester.. Förra året var det visst Thailand.. Suck.. Själv har jag heller inte alltid tid, men jag får skapa det. O när inte jag har tid så får mannen rycka in.. Stackars sate, han visste nog inte vad han gav sig in på när han skaffade mig o barnen... ;o) Och för egen del kan jag säga att det känns TUNGT ibland..

Helgen i Ulricehamn var trevlig, och med lite överraskningar. En positiv sådan var faktiskt en domare (näe, det var faktiskt inte Aliosha, även om han är en trevlig prick, för si det visste jag ju redan innan Ulricehamn att han var!)! Jörgen Jensen dömde NFO grp 8 på lördagen och hade svåra bekymmer med att placera Shanta o S*Myselisia's Tortiella. Själv tycker jag nog att Shanta i dagsläget har samma utveckling som sin kära moder, dvs en stor kropp med ett litet huvud, så för mig tedde det sig ganska självklart att "Tårtan" var etta, men vi fick svettas ända till det var dags för nomineringarna innan han bestämde sig. Shanta blev ex 2, och det är alltid trevligt att förlora till sympatiska medtävlare, så stort grattis till Myselisias, som f ö tog förstaplatsen även på söndagen. Shanta fick 2xex 2 men det kändes helt ok! Hon är så vacker, lilla damen, och vi har gott om tid att ställa henne framöver! Å då får nog Tårtan se upp.. ;o) SW står på planen för Shanta o då möter hon även sin kompis Bixie och förmodligen Tårtan o ett gäng till! Spännande! Jag känner dock att hon inte är det mest harmoniska som går med ett par snöskor, så resultatet blir som det blir... ;o) Jörgen Jensen var en oerhört trevlig domare som jag gick assistent åt på lördagen och det var synnerligen trevligt! En sympatisk person som jag blev positivt överraskad av! Bazooka knep sina cert bägge dagarna och även Nom, och gissa om vi nästan dog när han fick två röster på lördagen (den som vann fick tre!)!! Bazooka i päls, då får du huka dig, Viking! ;o))) Vi träffade en massa trevligt folk o lyckligtvis ingen otrevlig ;o), så utställningshelgen var klart lyckad!! Supertack till Marie för trevligt sällskap o allt!

Ikväll är det tvkväll, så då blir det inget surfande.. Har dessutom fått hem dvd:er med mitt ABSOLUTA favoritprogram; "Kalla Fötter"!! Sååååååååååå underbart, igårkväll gottade jag mig med inte mindre än FYRA avsnitt!! Jättemysigt! imorgon väntar styrelsemöte i kattklubben (om inte mannen stryper mig... ;o)) och på fredag ska vi röja Beirut!

Till alla gnällspikar som vill läsa mera blogg, kom hit o städa o tvätta o gå på föräldramöten o dagismöten o fixa o dona så sitter jag mer än gärna framför datorn o bloggar... *asgarv* Någon frivillig?? Inte det? Okej, då får ni ta det som det blir! ;o)))

Kramisar o ha det så gott!

Ps MEGASTORT GRATTIS TILL MANDEL FÖR IC-TITELN!!! HURRA!!! Synd bara att du förr eller senare måste möta Snygg-Bruce o förlora... *HAHAHAHAHA* Ds

1 kommentar:

Anonym sa...

Passa ungar och katter kan jag ställa upp på och även laga mat BÅDE till Dig, mannen och ungarna!
Mandel bugar och tackar för gratulationer och är INTE rädd för att möta Snygge-Bruce, Mandels öron och huvud ÄR vackrast!/Kram från Häxan