fredag, maj 18, 2007

Fredagsmys o kroppkakor hos mamsen!

Jesus, Maria o Josef, vår lägenhet är verkligen något för heminredningsakuter.. suck.. Nåja, det skulle spela mindre roll egentligen, för nu är det ju så att städning sällan är ngt bestående och definitivt inte med 4 ungar och 5 katter... Kidsen är skogstokiga och springer ner till bryggan o badar varje dag! Huuuuu!!! Just nu viker de små änglarna tvätt och ska sedan ta ett snabbdopp innan väskorna ska packas och vi åker ner till mamsens på landet.. Brorsans katt har fått ungar.. Suck... 6 stycken dessutom, återkommer kanske med bilder på dem.. Inte för att jag är så nöjd med det, men vad ska man göra? Slå ihjäl dem? Näe, vi får hjälpas åt att hitta hem till de små huskatterna, brorsan hävdar att en ska stanna och jag har sagt att han måste kastrera sin hona OCH den lille.. Har packat ner lite god mat till mamma katt och längtar efter att få se de små underverken trots att jag innerst inne hade önskat att honan hade varit kastrerad o inte fått några..
Här hemma lär det inte bli några 6 ungar i alla fall.. Eller? Mamma Candy är tjockare än en tunna och ligger mest o sover hela dagarna, när hon inte äter.. Undras just hur många det kan vara.. Nu känner jag fosterrörelser alldeles bestämt och jag är sååååå nyfiken och spänd. Majas rum ska städas ur och jag hoppas att hon kan hysa de små därinne, för mamma Candy är lite mer asocial och rädd om ungarna än Dompan. Dompan bara måste ha sina kattungar "mitt i smeten" annars hoppar hon på dörrarna och flyttar de små.. Candy däremot är såååå nöjd med att bara vara med sina små o tvätta o putsa dem.
Favoritplatserna brukar vara strykbrädan och badrumshyllorna, men där kommer hon inte upp längre, så hon har fått en matta i vardagsrummet som duger gott.. Dammsugarslangen är som vanligt poppis att ligga vid, vet inte varför det är så..
Snart ska vi ner till mamsen, kroppkakor står på matsedeln för sista gången innan hösten. Man bör ju inte göra kroppkakor på nypotatis, för det smakar inte bra och är nästintill omöjligt att göra.. Maja, Sacke & Wilma har bestämt att de ska sova över hos mormor, så mannen, jag o Linn blir själva i kväll. Vi ska kolla på film och mysa oss..
Ha det gott allesammans! Kramar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj
Men nu är visst en viss dam hos er som riktigt rund om magen. Guuud, så spännande att få de de små. Många blå den här gången.... Men när är det dags då?? Runt en vecka kvar eller??
Hej från oss i norr.

Anonym sa...

Candy ser stoooor ut för att ha hela två veckor kvar. Eller räknar jag fel?

/Kattfarmen