tisdag, april 03, 2007

Tisdag och väntan pågår!

I söndags kväll kom då vår Candysnuppa hem! Hon fick åka buss med min fd svärmor, som var på väg hem från Stockholm, och nu har den ivriga väntan börjat.. Ibland känner jag att jag liksom blänger på henne med onda ögat "se nu till att vara dräktig kattskrälle!" precis som om hon själv kan göra nåt åt den saken.. Eller jo, visst kan hon göra något, och det har hon gjort *fniss* men så mycket mer än så styr man ju liksom inte över.. Blir det kattbebisar så blir det.. Nåja, jag hoppas så det värker.. Vågar knappt tänka tanken, men denna gången har jag inte samma känsla som förra gången. Då kände jag på mig att hon inte var dräktig och nu känner jag på mig att hon är det.. Hmmm.. Fast å andra sidan så har vi alla fel ibland, även ett orakel som jag.. :o) Candy mår synnerligen väl och har haft det toppen hos Anna o Arne, supertack för allt!

Bruce Viggesson upptäckte att hans mamma luktade synnerligen mumma, så han har ägnat sin tid åt serenader och ljuva kärleksballader, men det har han dessvärre inte något för eftersom hans mamma o han är åtskiljda.. Stackars Brucen! Mager o eländig är han också, men sånt är livet när mat är underordnat tankar om snusk... Loppan fortsätter hävda sin status som nucka, annars hade han kanske kunnat "träna" lite på henne, men si det går inte enligt Loppa! Däremot är hon sitt vanliga retsamma jag och håller på att driva Dompan till vanvett! Loppan retar upp allt o alla o sen flyger hon upp på någon högt belägen plats o liksom hångrinar åt de andra klufsarna som inte äger hennes totala smidighet och vighet...

Ikväll blir det premiär för tandborstning av katterna, o en alldeles egen eltandborste har de.... För min får de inte låna.. ;o) Jag har i o f sig en "vanlig" manuell tandborste.. Blossa står först i kö och sen följer Dompan och Bruce o Loppan. Candy får slippa ett tag, vill inte stirra med henne i onödan nu, om hon är dräktig.

Annars intet nytt på fronten...

Ha det gott allesammans o simma lugnt..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min älskade "Rufs" och jag delade tandborste i måååånga år, när jag borstat mina pliggar tuggade han glatt på tandborsten, jag tror de är renare "i käften" än mycket annat vi stoppar i oss!/Kram från Häxan o Co!
Ps. NUUUU äntligen funkar Din funktion här, som Du ser! Ds

Anonym sa...

Vi har nuppat!!!! Och det var mycket intensivare än sist!!!! Blir det inget denna gång så måste det vara något kemiskt som inte funkar.
Visserligen var "pinnen" mer intressant både i början och slutet.
När vi tillfälligt flyttade för några år sedan pga renovering var det en flytthjälp, ej kattmänniska, som undrade över alla dessa pinnar.
Blomman som nog väger mer än 7 kilo idag!!!