fredag, mars 30, 2007

Försöka duger...

Nu har jag försökt posta en blogg i flera dagars tid men det är stenkört.. Suck! O givetvis har man inte sparat det utan får välja mellan att börja om att skriva eller skita i det.. Jag har valt det senare alternativet..

Blossom Törnbladh har i a f tillbringat 12 timmar i en byrålåda utan att ge ett knyst från sig, vad ger ni för det? Mannen o jag skulle stressa iväg till ett av alla tusen bomöten i tisdags, och klockan 18.55 så bytte mannen strumpor o öppnade således strumplådan. Klockan 7.30 morgonen därpå öppnades strumplådan igen och då kom Blossa upp ur den... Hon har alltså inte gett ett knyst ifrån sig på över 12 timmar.. Kanske trivdes ypperligt i byrålådan, vad vet jag? Själv skulle jag nog inte ha så mkt emot en madrasserad cell i dryga tolv timmar o bara få vara ifred, men har man ett jobb som jag o en familj som min så är det definitivt en omöjlighet.. Man blir ju snudd på efterlyst när man åker o handlar o det tar typ en halvtimme... Ibland avundas jag Blossa..

Saknar Candy, och hoppas så att det tar med Vale denna gång! Har längtat efter små blåmesar och helst med den typ o temperament som Vale har! Jag har ÄLSKAT våra två kullar efter Vigge, som är o förblir en idol, men ursäkta Vigge, Vale är faktiskt snäppet undebarare! :o) Precis som det ska vara, för man strävar ju alltid att generationen efter ska bli bättre o det kan man väl lätt säga att Vale har stulit hela mitt hjärta o mer därtill.... Tack Anna o Arne än en gång för allt besvär o att ni tar så väl hand om vår Candy! Visst är hon ljuvlig?!

OM det nu tar mellan Candy o Vale så kommer jag inte att kunna åka till SW, för GIVETVIS är det beräknad förlossning då.. Mannen får åka med Maja och sen får de hålla Vildhjärtas fana högt i tak... fniss... Nåja, de nuppar fortfarande, så att hoppas att det har tagit är kanske att gå händelserna i förväg en aning..

Annars är allt lugnt på fronten, jobbar o har rätt skoj på jobbet med grabbarna! Idag har jag fått en kärleksförklaring av en av grabbarna som innehåller ordet "fläskig", men eftersom det är snällt menat så får man väl bita ihop o vara lycklig i a f.. fniss.. Tänk så olika man ser på saker! För en del är fläskig ett positivt uttryck o för andra negativt.. Jag tillhör dessvärre den senare varianten, men jag blev ändå glad att få en komplimang... O mannen som sa det är en synnerligen underbar individ som ser på världen med klart egna men oerhört givande o originella åsikter! TACK! Nåja, lite fläskighet skadar inte bara man mår bra o har det gott i övrigt.. Dessvärre har jag fått en hiskelig magkatarr på sistone.. Försökte med snälla medel men med min trasiga mage så funkar det sällan, så det brukar bli att punga ut med stora pengar o köpa Losec.. Tack o lov fanns ett billigare alternativ, så nu håller jag tummarna att det ska funka!! Mindre än halva priset, tack Jesus eller vem fan som nu ansvarar för det! Familjen har käkat tacos ikväll o jag a-fil.. Suck.. Hatar verkligen att ha magkatarr, men man får väl skylla sig själv antar jag..

YES! Martin o Cecilia vann! Kan dock erkänna att jag hade tyckt att det var ok om Tobbe o Annica hade vunnit också, men Martin var min favvis! O hans breakdance... Hallelujah!

Nu ska jag softa en stund med en bra bok, o en hälsning till Draken om att det finns väl ändå bättre bilder att lägga ut från Malmö än den där på mig?? Fniss.. Jasså, inte?? Hehehe, misstänkte det.. Jag o Bruce blir inte så vackra på bild som vi faktiskt är i verkligheten!! *asgarv*
Tack o gonatten!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Helt OK Malin,jag är inte så lite stolt över att mina barn är vackrare än mig:)Precis som det ska vara.Men matte säger att han är döläcker men har alldeles fel färg,he he.Sköt om er nospussar o kram.

Anonym sa...

Tycker såååå synd om Dig Malin och ÖNSKAR faktiskt att Du kunde få lov att byta med Blossa, precis som Du skriver hade Du nog behövt en madrasserad cell ett dygn eller två och bara läsa, njuta OCH VARA MALIN!/Kram

Anonym sa...

Ja jag har förstått att omgivningen tycker att jag är läcker men matte tycker att jag väger för mycket för att åka på utställning. 7 kilo utan fett och inte fullvuxen! Kan man köra med något slags hjälpmedel i form av någon krycka under magen för attlyfta????
Eller räknas det som fusk???

Nospussar fråm Vale som har nuppat färdigt för denna gåmg

Anonym sa...

Jo du Malin! Det där var den bästa bilden på dig från malmö :-) Jag förstår att du väntar spänt på att jag ska lägga ut bilden från Åbo.Den där du ser riktigt snygg ut ,-)
/Kattis

Zealous sa...

Åh, Blossa, vilken tjej!
Klart det är mysigt att kura i en byrålåda. :-)