tisdag, april 10, 2007

Tisdag efter påsk..

Idag var det trööööögt att stiga upp, herreminje, hade nästan gett en hundring för att få ligga kvar i sängen o sova.. Men det var bara att hoppa upp ur sängen och cykla iväg till jobbet.. Trött o sur har jag varit mest hela dagen, men har man inte rökt mer än två cigg på ett dygn så blir det lätt så.. Nu är det så dags, igen, med ett seriöst rökavslut! Fanimej, så svårt det är och just det att man är så fruktansvärt beroende av ngt så löjligt som ciggaretter (som dessutom kostar massa pengar o förstör ens hälsa på kuppen) gör ju att jag helst inte vill hålla på med det. Jag AVSKYR att vara beroende av nikotin... Jag har dock fuskat med en liten sugtablett, Nicorette tror jag den heter, men annars har det gått hyggligt.. Nåja, bara att kämpa på, och försöka att motivera sig att stå ut med livet utan cigg.. Även om det känns hårt.. Barnens påskägg, som fortfarande har godbitar kvar, ligger i farozonen när en röksugen morsa söker ciggsubstitut..

Annars inget nytt på fronten, katterna mår väl och vi också. Candy är kelig o pratig som vanligt, men det känns inte som om hon löper... Än.. Så fortfarande lever hoppet på att hon är dräktig..

Nattinatti, nu ska jag lägga mig i badet o läsa en god bok! Marian Keyes "På sängkanten". Fantastiskt rolig att läsa trots att hon o jag nog inte har så hemskt mkt gemensamt egentligen. Men skriva roligt kan hon!

3 kommentarer:

Malin sa...

Jag tror det är choklad du behöver ;) o sen är det faktiskt OK att använda substitut av tex Nicorette ;)
Håller tummarna för dig!
Kramar
Malin

Anonym sa...

Duktig flicka! Det är kanske inte så enkelt till en början men det går. Johorå, det fixar du! *hejar*

Kram Jessica

Anonym sa...

Bravo Malin,du fixar det.Tänk så skönt att slippa springa ut till kråkorna för att röka, när man kan sitta inne med kajorna:) Håller på dig. Kram Kajan