lördag, april 14, 2007

Lördagsrapport..





Igår låg jag helt väck i superförkylning.. Det är fasicken vad man ska bli förkyld hela tiden.. Halsen värkte o hela huvudet sprängde. Nåja, på kvällen piggnade jag till o även om halsen fortfarande värker o stämman är hes så känner jag mig helt ok.


Wilma har fått en sminklåda av mamma.. Det är tydligen superkul att sminka sig när man är 4 ½ år.. Resultatet är väl inte så där överväldigande vackert i mina ögon, men Wilma tycker det är snyggt... Nåja, övning ger färdighet sägs det.. Man kan ju alltid hoppas..


Candy har småpratat lite mer än vanligt sedan i går, löper hon? Vet inte, kan vara en bieffekt av att hon o Brucen är separerade och att de turas om att bo i Linns rum o ute i lägenheten. Om hon inte är dräktig nu så vet jag inte vad jag gör.. Eller jo, jag åker till SW... Det vet jag.. Men hur gör jag med Candy?? Återstår att fundera på.. Det är ju dessvärre så att hanarna man hittar inte direkt bor "nästgårds" och det är ett klart minus.. Ett annat klart minus är att man inte kan ha kattflocken ihop eftersom ett annat beteende blir aningens mer svårläst när katten är instängd deltid.. Suck.. Jag kommer aldrig att ångra att vi behöll Bruce, men det kommer nog aldrig mer att ske att vi behåller en hane som inte får para honorna vi har igen... Suck..



Wilma har ägnat morgonen åt att jaga killarna, dvs Sacke o hans kompisar. Sacke är killen i rött med den långa luggen på bilderna.. Ganska skoj att se 4 st 12 & 13åringar som leker med henne o är alldeles underbart gulliga mot henne. Riktiga små gentlemen!

Rökningsrapport, torsdags 3 st, fredags 4 st, inga sugtabletter. Idag o imorgon har jag viss dispens eftersom jag ska åka med Marie Bazooka till Jönköing o gå assistent o kika på Dackekattens utställning.. Nästa veckas mål är att på lördagen vara nere i 1 per dag.. Hallelujah!

Bruce Viggesson går upp i vikt nu, han fläskar på sig med 100gram i veckan.. 4, 8 kg är han uppe i nu.. Som lägst var han ranglig o 4,6 kg lätt.. Han växer o blir högre o längre för var dag som går känns det som.. Dessvärre har han längat i huvudet så att hakan har halkat efter, men om han påminner om sin mor så kommer den tillbaka i nästa växryck.. Får undvika att titta på honom i profil nu, m a o... ;o)

Ha det gott allesammans o håll tummarna för Maries Bixie & Bazooka på söndag! Dompans son och sondotter, så jag håller tummarna stenhårt! kramisar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart som korvspat att bossen eller just nu kanske då,kajan håller i glaset,jag menar tassarna.HÖR AV ER SÅ MAN VET HUR DET GÅR:::Kram Packan,troll alltså:)