fredag, mars 02, 2007

Idag bär det iväg...



Idag ska jag packa det sista o strax efter lunch bär det iväg mot sydligare breddgrader, närmare bestämt Malmö.. Ska äntligen få hem vår tjockis Candy, som har charmat sin omgivning uppe i Stockholm.. Längtar efter min tjocka blåpadda... Det är så tomt utan henne, hon brukar gå här o prata med oss allihopa plus att hon då håller hushållets katter i schack.. Ja, förutom Blossa då, för den katten bor i sin egen lilla värld liksom.. Inte för att vara taskig mot Blossa, men intelligens är det sista den katten innehar.. fniss.. Men hon är så go o mysig och alldeles underbar..

En sak som fascinerar med katterna är att de ALLTID måste gå upp på vardagsrumsbordet o sätta sig precis framför tv:n, helst när man ska titta på ngt program man gillar... Så viftar man o ropar på dem, o de bara vänder sig mot en o undrar vad man håller på med.. Blossa kan man lyfta ner 28 ggr, hon hoppar ändå tillbaka o sätter sig på exakt samma plats man har schasat bort henne från.. Candy har en favvisplats, och det är strykbrädan.. Den är numera ganska skranglig o sluttar liksom.. Kanske för att vår tjockmamsell bara älskar att ligga där.. Så strykbrädan står framme nästan jämt.. Bruce föredrar att ligga på soffryggen o softa, Loppan älskar klösmöbeln o klättrar gärna allra högst upp. Hon tillbringade ju tre veckor uppe på bokhyllan när Dompan flyttade hit, vägrade gå ner o hälsa på "den svarta djävulen" och var så sur, så sur, så sur.. Annars är Loppan en hjärtegod katt som gärna klättrar upp på en för att kela o kelstunderna brukar sluta med att man har hennes päls i hela munnen...

Jag är inte nervös än, men det kommer.. I morgon fyller dessutom Maja 11 år, så vi ska ta med oss en massa kakor (kladdkaka, Häxan, så du får inte glömma att stanna till vid vår bur o fika på det!!!) o fika med alla vänner.. Tänk att ungen blir 11 år redan!! Helt otroligt vad fort tiden går! Jag minns när hon var en liten trollunge som berättade skrönor om sina vargar, som bodde ute i skogen och som hon smög ut o matade om nätterna med hö och morötter.. fniss.. Eller när hon talade om för en byggarbetare som jobbade precis utanför vår port att vi minsann hade 35 hundar, med valpar o allt.. Han såg aningens skeptisk ut, men Maja var så övertygande att han säkert gick på det.. Till slut gick hon in för att hämta en av sina finaste hundar ("Leif den fine", som hunden hette....) och då som först gick det upp för honom att det inte var riktiga hundar som vi hade.. fniss...

Nähä, nu ska jag duscha, packa klart, förbereda lite härhemma genom att dammsuga o torka golven och sen ska jag slänga mig på soffan o kolla på ngn läskig såpopera innan Maries sambo David kommer o hämtar upp oss.. Bara inte Maja virrar iväg nånstans på väg hem, för den ungen får sina infall lika fort som en gris blinkar.. Dock vet hon att hon ska skynda sig hem o eftersom hon längtar efter att träffa Malin (S*Stjärnskogens) så blir det nog full fart på henne...

Ha det gott o håll tummarna för den pälslöse i helgen.. O för Shanta o alla andra nära o kära.. Mannen uppdaterar förhoppningsvis resultaten..

kramisar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Innan vi renoverade hemma hade vi två strykbrädor, en till tvätten och en till katterna. För att göra kattbrädan mysigare för dem så klädde vi den med heltäckningsmatta. Mysig att ligga på och klösa på.

Kram Anna

Zealous sa...

Kör försiktigt och ha en härlig helg!
Ses på söndag!

Kram,
Nina

Anonym sa...

YES, kladdkaka - klaaart jag kommer!Kör försiktigt och kram på Er/Häxan

Anonym sa...

Jag håller tummarna för er alla vänner som åkt till Malmö. Och det var tur att jag inte anmälde dit, för i morse kunde jag inte gå pga. "fotograferingsskada" i knät. Nu går jag igen, men med rakt ben....
Hoppas ni alla håller er på bena nu och kammar hem ett och annat cert.