onsdag, februari 28, 2007

Redan onsdag o huset fullt av sjuka barn...

Idag har jag bakat. Det finns liksom inte så mkt att göra mellan servering av alvedon, juice o mat till sjuklingarna.. Sacke har skyhöga febertoppar till o från, och eftersom han dessutom yrar så fort han får feber så kan det bli lite speciella situationer.. Igår kväll somnade han på sin säng (trots att han hade sovit hela dagen nästan) och när mannen väckte honom o berättade att "House" började så travade ungen ner för trappan och in i köket där han satte sig på golvet o började lipa.. "Hur är det?" frågade jag. "Jag får inte titta på Dr House" tjöt ungen. "Jomen det är klart att du får, det var ju därför vi sa till dig" svarade jag. "Näe, det får jag inte!" svarar ungen.. "Jasså, varför inte då?" frågade jag. "För att jag har klottrat!" säger ungen då... Fram med alvedon och tratta i ungen det.. Han är helskum när han får feber, det är en sak som är klar.. När jag bodde själv med barnen kom han inspringande i mitt sovrum och skrek mitt i natten "Nu kommer dom, nu kommer dom!!!" Gissa om jag höll på att kissa på mig?! "Vilka kommer" frågade jag. "Dom onda andarna!!!" skrek han och slängde sig i min famn med vilt uppspärrade ögon. "Dom är överallt" tjöt han och jag blev så skiträdd att jag knappt kunde sova på hela natten.. Så när Sacke får feber kan man lätt hålla sig för garv... Det känns som att han liksom ser en annan dimension av världen när han har feber och eftersom jag har tittat på alldeles för mycket fantasyfilmer o läst alltför många sådana böcker så blir jag milt sagt stirrig av hans yror..


Nåja, bakning har stått på husmoderns (dvs jag) schema idag och det blev bullar med kanel och vanilj, samt chokladrutor. Ikväll ska jag baka morotsmuffins och drömrulltårta. Vi ska ta med fika till utställningen på lördag eftersom Maja firar sin elfte födelsedag på utställningen, och då har jag lovat att hon ska få bjuda på kakor. Annars har det mest varit hushållssysslor och pysslande med barnen, idag har det varit färre febertoppar än igår, men jag måste stanna hemma imorgon också. Tre av fyra ungar hemma, det är ett dåligt scenario.. Bara Linn som står på benen, men hon låg å andra sidan pall hela sportlovet.. Bara att hoppas att jag o mannen överlever pärsen.. Jag har INTE varken tid eller lust att bli sjuk nu..


Fick fiiiiiiina bilder på Shanta & Bruce av Lotta på S*Långängens! Tack, Lotta, så jädra fina!! Bruce Viggesson ser ju ut som han gör, fotogenique är det sista man kan kalla honom, men han ser ärligt talat bättre ut IRL.. Tycker i a f jag.. fniss.. Shanta däremot är som en riktig liten karamell, så söt att man bara inte kan låta bli att tycka om henne.. Hon är en liten prinsessa!

Nähä, nu ska jag fortsätta plocka lite, har tvättat, städat, bakat, diskat, lagat mat o pysslat om barn, så nu längtar jag till jobbet... Det är segt att gå hemma o glo, tur att man kan snika till sig en stund vid datorn då o då..

Ha det gott allesammans! Kramisar!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan hålla med om att Bruce inte är fotogenique. Det kan också bero på fotografen. Blomman ser ju mest "kalle bakom" ut på foton. Utom det senaste som Kattis tog.

Kram Anna

Malin sa...

Ska den där äckliga Shanta-katten verkligen med till Malmö?? *morr*
En eloge till Lotta som tagit så snygga kort!
Vi ses snart!
Kramar
Malin

Anonym sa...

ÅH Shanta är så vacker så man kan gråta och såå lik sin pappa
åh vad jag längtar tills imorgon
när jag äntligen får se henne och känna på henne
kram Annette