tisdag, mars 06, 2007

Tisdag o Malmöutställningen är över...

Lite bilder från en trevlig middag på "Jensens" i Malmö.. Tack Sussie på S*Eärfalas, Mats på S*AsKett's, Malin på S*Mindfields, Sophia på S*Lynxeyes, Carro på S*Zarkeshas, Annette på S*Stjärnskogens, å såklart Trollpackan o Draken samt Marie Bazooka för en trevlig kväll! Det blev många goda skratt o god mat o dryck. Dessvärre fastnade inte trollpackan på bild.. :o(

Utställningen var en något rörig historia, det måste erkännas, men med lite god vilja så blev det faktiskt bättre på söndagen.. Jag gick assistent med Sophia och det var jättetrevligt, tusen tack för trevligt samarbete!! På lördagen gick vi hos Kristiina Rautio och det var nice. Bruce o Ozzy skulle ju dessutom upp där, så det blev till att byta o Sophia fick visa upp Bruce o jag Ozzy. Bruce fick en trevlig bedömning och slog sin konkurrent, och det var jättekul, men jag var sååååå lycklig att han inte gick i samma klass som Ozzy, som fick CAC, Biv och Nom... :o) Supergrattis Sophia o Ozzy!!! Liten Shanta fick ex 1 och det var skoj! Mindre skoj var att Brambilla blandade ihop hennes o Bambis resultat (fina Bambi blev 2:a) och vi fick härja runt en stund innan det löste sig.. Brambilla kallade Shanta "My little princess".. fniss...


På söndagen skulle Brucen ha Annelie Persson, och jag skulle gå assistent åt Jörgen Frithiof (som hade bl a Shanta). Jörgen Frithiof och hans lilla bebbe samt trevliga sambo Charlotta är trivsamt sällskap tycker jag. De är skojjiga och den lilla är ju bara så underbart söt att man nästan svimmar!!! Nåja, vi hade grp 2 skogisar och sen grp 8 skogisar o så lite birmisar.. När det var dags för Shanta så var jag faktiskt lite nervös... Hon hade fina Bambi som konkurrent, men Frithiof ÄLSKADE Shantas look o det mesta av hennes företräden.. Hon blev Ex 1 och Biv-junior och sen även nominerad.. Lilla Shantisen.. Jag tycker hon är jättefin, men att höra att andra också tycker det är jättekul!! Brucen lyckades plocka sitt cert med samma konkurrent som under lördagen, och det var skoj. Han är grymt förtjust i just Annelie Persson, han visar alltid upp sig för henne, medans han inför många andra domare ser ut som en drönare.. ;o) En trevlig bedömningssedel fick han också.. Bruce pappa Vigge var också på plats och blev nominerad i dagarna två. På söndagen fick han dessutom en röst, men ärligt talat tycker jag att han skulle ha alla!! Han är inte bara snygg, han är OERHÖRT trevlig också, och det tycker jag faktiskt att domarna borde se som positivt... Min favvisdomare Annelie Persson såg det, och röstade på honom i a f på söndagen! Det var skoj! En massa trevligt folk träffade vi under helgen, och Maja passade på att fylla år och vi åt kladdkaka, morotskaka o valnötsrutor. Ungen lyckades vinna 20 kg pelletsströ o ett kramdjur samt en fin blyertsteckning... Plus att hon fick jättefina presenter av nästan alla, tusen tack!

Ikväll är jag trött, vi har haft en lång planeringsdag och det sliter att bara sitta stilla o prata o skriva en hel dag..

Ha det gott allihopa o kram!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan
istämmer iallt du skrivit ,det var en jättetrevlig helg ,Tack alla
men Malin det räcker väl med en bild på mig tack!
kram Annette

Anonym sa...

Man är väl inte trollpacka för intet:) vill man inte vara med på bild så trollar man bort det.Tack för en trevlig helg,ses snart på båten till Åbo.Kram rosmarie Doris o Viggeman.

Zealous sa...

Grattis till finfina resultat!

Kram,
Nina