söndag, februari 04, 2007

Grym ångest....



Visst är han fiiiiiin, Mr Fotogenique Bruce Viggesson..? *asgarv* Finns få katter som är så missnöjda så fort kameran tas fram som han... Så här vill Brucen ligga när husse sitter vid datorn.. Han är en riktig datanörd, Herr Viggesson... Vägde honom idag, den magre mannen, han väger bara 4,7kg nu.. Men han har inte gått ner mer i a f, så det är ju skönt. Loppan väger 3,6kg, Blossa 4kg, Dompan 4,6kg och Candy.. väger jag inte, för hon är fet! Hon ligger nog runt 5kg nu i a f, för nu har hon fått lite restriktioner runt maten och dessutom är laserpekaren flitigt använd för att få henne att röra på fläsket.. ;-) Synd att inte laserpekaren funkar på mig, jag hade gärna gått ner lite i vikt.. fniss...

Ångesten växer, varför är livet fullt av så många beslut?? Jag vet inte vad jag vill med vår boendefråga.. På tisdag ska vi ringa mäklaren o boka tid för att kika på huset. På torsdag är sista dagen att lämna in om vi är intresserade av att köpa vår lägenhet.. Ångest! Å ena sidan vill jag bo på landet, å andra sidan inte.. Nåja, har man otur så kanske man bestämmer sig för huset å så kommer någon annan o köper det.. Hmm... Fast å andra sidan slipper man välja då.. ;-)

Annars är allt lugnt, förutom min ångest då.. Jag har röjt aningen i Beirut, men eftersom tankarna hela tiden ilar iväg mot hustankarna så är det fortfarande en del att plocka med.. Stryktvätten MÅSTE jag ta, så det får bli att stryka framför tv:n idag.. "We were soldiers" med Mel Gibson visas på 3:an, den har jag inte sett.. Kanske kan skingra tankarna något.. Jag vill ju kolla på huset NU! Ungarna är fortsatt positiva, de kom hem från sin pappa för en stund sedan, och de vill jättegärna kolla på huset..

Ska sy lite i veckan hade jag tänkt, Shantas "perserskynke" till buren (Johan på S*Offsides kommentar om burskynket, "det ser ju nästan ut som ett perserskynke" med allt lullull...) ska "förstoras" så att Marie kan ha Shanta i dubbelbur med söta Pixie. Sen har jag en del att sammanfatta om ekorrsvansar, och eftersom min mesta info är på engelska så går det ... trögt.... Wilmisen ska till tandläkaren, vi ska på bomöte med fastighetsägaren om bostadsrättsombildningens ev vara eller icke vara och sen tror jag att det bara är "det vanliga" den här veckan, dvs fullt schema.. Hmmm.... Ska nu ner till stryktvätten.. Och tänka vidare på hus, lägenheter mm... Jag kommer nog att drömma mardrömmar om att allt blir pannkaka... :-O

Ha det bra o tack för pushande o snälla ord i kommentarerna! KRAM!

2 kommentarer:

Zealous sa...

Jag känner med dig.
Husköpsbeslut är ångestladdande, hoppas det klarnar snart.
Men å andra sidan kan man trösta sig med att det är "i-landsproblem", vi har ju i alla fall ngnstans att bo... ;-)

Kram,
Nina (husägare med ångest - ibland)

Anonym sa...

Hejsan Malin
ja,du vet ju redan min åsikt ,eftersom jag själv bor i hos på landet och det du beskrivit för mig så skulle jag aldrig tveka
så "go for it"
det är HÄRLIGT att bo på landet och andas härlig luft och tänk vilken frihet för era katter när du kan göra en stor härlig kattgård och så ......
kram Annette