lördag, februari 03, 2007

Lördagsutflykt!

Idag har mannen o jag varit på utflykt.. Vi har tittat på hus!!! Känner mig fullkomligt skräckslagen vid enbart tanken på att flytta från stan, men samtidigt är vår boendekostnad enorm.. Så vi tittar lite på alternativ.. Vi ger 8000kr i månaden i enbart hyra nu.. Vi skulle ha råd att köpa ett hus ca 25minuters bilväg från stan o hamna på en månadskostnad av hälften.. Men det är svårt att veta om man kommer att trivas.. Stan är stan och jag har bott här i området sedan 1994... Det är rätt länge.. Och nu har vi ju bästa läget, så frågan är om det är värt att flytta? Huset vi var o tittade på idag har 160 kvm boyta plus gäststuga och stall och uthus.. Trädgården är stor med en massa fruktträd och kök o badrum mm är renoverade 1999.. Stora ytor och stort härligt kök.. Huset är en mangårdsbyggnad.. Sååå gulligt.. Men sen är det ju det här med vårt nuvarande boende, som är underbart också, fast aningens trångt o hiskeligt dyrt.. Snacka om att känna sig som en åsna mellan två hötappar.. Jag väger för- o nackdelar mot varandra hela tiden.. Fördelarna med att flytta är många, billigare boende, ingen som bryr sig om man har katter o kattgård, möjlighet att ha hästar, ett alldeles eget hem, lugnare o mindre skolor för barnen (som är oväntat positiva för en ev. flytt), nära hem till mina fyra brorsor och fostersyster samt till mamsen o hennes man.. Fördelarna med detta boendet i vårt nuvarande radhus är närheten till havet, kommunikationsmöjligheterna, stan nära, nära till Stefans föräldrar och umgängeskretsen, samt till våra jobb, och man behöver inte bekymra sig om något går sönder osv.. Fasicken så svårt det är!!! Nåja, tid ska bokas med mäklare o så ska vi titta närmare på huset, sen får vi väl fundera vidare.. Man vet ju vad man har o inte vad man får...

Annars är allt lugnt, vi har softat idag och imorgon är det röj i Beirut..

Ha det bra, nu ska jag lägga mig i badet o fundera på vad jag vill få ut av resten av livet... ;-)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med morgondagens röj, vi har vårt klart! Skönt att Du är piggare, eller iallafall LÅTER piggare.
Ser fram emot det "stora mötet" i Borås, OM jag säger OM "Grynis" får ytterligare cert. i Helsingör på söndag KAAAAAN han ta titel!
Kram på Er allihopa,inklusive lilla Wilmisen!

Anonym sa...

Oh, va spännande det låter,hus tomt ,frukt träd och kunna ha en stor kattgård. Köp säger jag:) tror inte att du ångrar dig, du får väl ta körkort vet ja.Dorran har gått upp lite o väger nu 4 kg prick.Kram till er alla.

Anonym sa...

ååååååh vad jag blir avis... vill oxå titta på hus!!! *suck*
Håller med föregående talare, du kommer inte att ångra dig!

Men du...NU e det väl ändå dags för uppdatering!!! Du vet det där kortet o allt =)

Kramar Lotta som nu är en Mikkel-Mons fattigare..

Malin sa...

Du kommer inte ångra dig! Du beskriver ett drömboende, men verkar inte fatta det!? *fniss*
Man måste chansa! ;)
Stor kram!
Malin

Anonym sa...

Låter som rena drömmen, den där gården!!!! Flyttade själv ut på landet för si så där 15 år sen och jag har inte ångrat en dag. Finns inget bättre.

Anonym sa...

Klart ni ska bo på landet;)

/Lotta & Johan

Zarkeshas sa...

Jag hade flyttat in i huset på studs om jag hade kunnat!! Ja, köket hade väl behövt snyggas till lite kanske.. ;) Förstår dilemmat, men huset ser helt underbart ut och tänk så bra det blir när jag kan bo med mina katter i gästhuset när det är Kalmarutställning! *fniss*

Kram kram

Anonym sa...

jamen det är väl klart som korvspad!!
Och inte var det något avstånd.. Å Kalmar är vell inte mycket till stad ändå :-)
/Kattis