onsdag, februari 07, 2007

Snö - i MÄNGDER!!

Vojne vojne, här snöar det verkligen... Igår kväll började det och jag ägnade en bra stund ikväll åt att skotta vår lilla uppfart, men i morse var den ändå helt igensnöad.. Ut o skottade igen och i kväll är uppfarten dessutom skottad av mannen en gång och den lär definitivt behöva skottas imorgon bitti också.. Hmmmm. Klar nackdel med att ha hus.. Fast... man kan ju köpa snöslunga... ;-) Snöslunga känns dock något överambitiöst när man har en uppfart som är typ 7 meter... fniss... Kunde således inte cykla imorse, så det fick bli en mysig biltur med man o barn, vilket resulterade i att jag var lite sen till jobbet.. Sacke o jag fick dessutom putta ut bilen från carporten och ut från hela parkeringen.. På jobbet var det full snurr.. Inte lätt att förstå att om man själv bombar alla andra med snöbollar så får man tillbaka.. Så en hel del sura miner och gnäll har avlöst vartannat, men allt som allt en ok dag ändå. Fick skjuts med en jobbarkompis till Konsum uppe vid vår väg, och då slapp jag gå hela vägen hem eftersom mannen skulle jobba sent. Handlade lite o efter en snöig promenad så kom jag hem. Tur att man har gulliga jobbarkompisar som kan ge lift en bra bit på vägen..!

Sen var det ju allt detta funderande.... Efter ett möte med vår förvaltare så är jag mer övertygad om att priset för vår lägenhet är för högt o bostadsrätt till det priset vill jag inte ha... Men hus.. Jättekul att bo i hus, men jäklars vad jobb... O jag som aldrig har tid med nåt.. Kanske t o m lyckas minska tiden vid datorn om man skaffar hus.. Mäklaren skulle ringa när han har bokat tid för hustitten, vi har ju bara sett huset utvändigt.. Tror att mycket faller på plats när man ser det..

Ikväll blir det tidig sänggång, för imorgon är det upp med tuppen... fniss.... Ska ha behandlingsbad på jobbet i morgon, jättemysigt! Så om en liten stund bäddas Eketorp upp, o tänk om man köper hus, då kanske man får ett eget sovrum igen..? Eketorp är fantastisk som soffa, men som säng måste erkännas att den har sina brister.. Tyvärr... O det är sabla jobbigt att bädda upp o bädda ner o packa in o packa ut alla sängkläder.. Men fördelen av att Wilma har ett eget rum överväger ändå!




Herr Viggesson tror att han är mannen i mitt liv, bokstavligt talat och frågan är om han tror att han är mannen i mannens liv också.. Mannens rygg är ständigt finputsad o tvättad av Herr Viggesson, likaså min nuna... Han tvättar o jamar o myser o kelar och är såååååå kär i både husse o matte... Likaså Dompis o Loppis, de kelar o gosar o är alldeles till sig.. Anar de månne att vi funderar på hus o därmed kattgård?? Så att de fjäskar liksom?? Hmmm... katter ÄR smarta..

Nähäj, nu blir det en stunds hobbysurf.. Ha det gott allesammans..
kramisar från Snömonstret ;-)

3 kommentarer:

Zealous sa...

Vad fint med all snö!
Kan ni inte ha en liten ponny som drar en plog istället för snöslunga?

Jo, katterna fjäskar nog järnet nu. :-)

Anonym sa...

Hörde på nyheterna i morse att det kommit ca 7 decimeter snö i Kalmar!!!
Kommer ni ut???? Du får ta nya bilder idag, det kanske blir från övervåningen då.
Kram Lilly

Malena sa...

Hej hopp gummi-.....!

Ja du, ångest är vår arvedel. Hus eller lägenhet? To be or not to be? That´s the question. Jag gillar att bo i hus - när inte ogräset kallar, det snöar så att man måste skotta eller då hushållsmaskinerna går sönder. Då vill jag bo i hyreshus ;-)

Ni måste känna efter med hjärtat vad ni vill. Men nog lockar kattgård och att slippa bäddsoffan? he he

Stay cool and follow your instincts!

Kramissar och en extra puss till Bruce the Boss, min favvo!