måndag, januari 22, 2007

Måndag.. o Wilmisen sjuk igen!

Idag är jag hemma från jobbet, för liten Wilma var alldeles febrig o hostig igår.. Dock verkar hon vara på bättringsvägen redan, men jag vågade inte släpa iväg med henne till dagis, o tur var väl det, för en stund efter att hon hade stigit upp så fick hon lite feber igen.. Helgen har gått i ett rasande tempo, inte minst för allt som måste pysslas med i form av montering av garderober o soffa o gardiner som skulle fållas.. Jag älskar IKEA! Känner att det liksom inte är så jäkla dyrt med gardiner om de kostar 69kr paret.. Så nya gardiner blev det till vardagsrummet också!

Igår när vi skulle göra om soffan till säng så blev det lite kris.. Sängen ville inte hoppa upp.. Hmmm.. efter lite meck så funkade det dock, men det är lite pysslande att bo i vardagsrummet, det måste erkännas.. Men det uppvägs ändå av Wilmisens lycka över sitt första alldeles egna rum.. Hon pysslar o leker och är så stolt trots att vi ännu inte är helt klara med inredningen.. Lite tavlor behöver komma upp på väggarna och jag behöver sortera i hennes leksakslådor så att hon får lite bättre ordning.. Evighetsprojekt det där med barn och sorterande av leksaker...

Majas garderob monterades upp också, problemet är bara att för var sak som kommer in i det där rummet så blir det bara mer o mer fullproppat.. Om jag är en samlare så kan jag garantera att Maja är samlarnas samlare... Så i hennes pyttelilla rum står nu en dubbelgarderob (samma som på bilden, fast utan enkelgarderoben o lådorna brevid..), en bäddfåtölj, en säng, ett hörskrivbord och en byrå... Plus 48 000 småsaker av viktig sort i form av små papperslappar o diverse som jag väljer att kalla skräp, men som orsakar en störtflod av tårar o en massa aggression varje gång jag föreslår att det ska städas bort... Puh!
Maja köpte hiskeligt snygga dörrknoppar till sin garderob i form av röda o silverfärgade stjärnor.. Själv tyckte jag det var apfult, men hon gillade dem, och vid närmare granskning så passade de in i hennes rum, så det blev kanonfint!

Soffan är kanon, men jädrars vad den drar åt sig kattpäls.. Phui! Det gör dock inget, sittkomforten är så fantastisk att jag gärna överser med lite kattpäls.. Vår gamla soffa o fåtöljer fick åka till mamsen, där passade de ypperligt! Ett nytt soffbord av fyrkantig form måste också införskaffas såsmåningom, men det får bli senare... Fotpall i samma modell som soffan vill jag också ha, men det får också vänta.. Enda nackdelen är att jag har haft så mycket att göra hela helgen att jag inte kunnat sätta mig i soffan o kolla på någon bra film, det längtar jag efter!!
Ungarna är också jättenöjda, och nu återstår bara lite arbete med att omstrukturera i garderober o byråar, så att var sak har sin plats.. Ett gedigt arbete som lär ta sin lilla tid, för man kan ju knappast fixa med sånt ostörd.. Alltid nån unge som ska ha hjälp med något o mat som ska lagas, disk som ska diskas o tvätt som ska tvättas... Så allt tar lite extra lång tid i det här hushållet, men det passar ju min personlighet rätt bra.. fniss... Nähä, nu ska Wilmisen o jag kolla på "Coola bananer".... ha en bra dag, och vet ni? Vi har SNÖ i Kalmar!! Inte megamycket, men i a f snö som ligger! Härligt!
Tack o hej för mej!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!

Va härligt med nya grejer!! Grattis till det!!
Själv vill jag ha nya bänkskivor till köket... känner att det är på G snart =)

Kram o hej

Zarkeshas sa...

Svensson... ;p

Anonym sa...

Snygg soffa! Den vill jag provhoppa på söndag. See you!
Puss o kram Shantamatte.

Zealous sa...

Dörrknopparna var ju läckra! :-)
Sådana får införskaffas, tack Maja för tipset!

kram,
Nina