torsdag, december 07, 2006

En dag kvar av jobb..

Jag är trött idag också. Har tillbringat hela dagen på jobbet och sedan blev det disk, rensning i hallen (alla skor upp på skohyllan och alla jackor upp på hängare samt vantar, mössor o cykelhjälmar i garderoben...) och en liten fika med en kompis som kom förbi. Hade inget fikabröd, så det blev bara kaffe, men jag har fikat på IKEA idag med jobbet, så jag har tryckt i mig både morotskaka och chokladmousse där.. Fniss.. MUMSIGT värre... Lyckades få tummarna ur trots den stora tröttheten och har sytt gardin till Majas rum (jättefin och juligt röd) och satt upp en ljusslinga med stjärnor på samt ny gardin i datarummet (hallen på övervåningen). Ganska nöjd med resultatet, men jädrars vad jag måste röja i helgen.. Beirut gror igen på bara ett par dagar... Fixade chicken nuggets till kvällsmat med ris.. Enkelt o smidigt. Dompan är FRUKTANSVÄRT kärleksfull mot mig nu, springer runt benen på mig hela tiden så att jag är dörädd att jag ska råka kicka till henne i farten.. Förmodligen för att hon själv tycker att hon är mammas bebis nu när hennes egna har åkt. Håller fortfarande tummarna för att det INTE blir några bebisar här hemma om dryga 50 dagar, och har megaångest för det.. Inget skoj scenario alls.. Bruce Viggesson försökte smyga sig på liten Loppa idag på klösmöbeln, men si den nuckan vill allt ha sin höna ifred... Hon blev fly förbannad och dängde till honom så han såg helt moloken ut. Då kom Dompan och dängde till liten Loppa! Hmmm.. Märkliga vändningar det tar ibland. Stackars Loppa är definitivt den av lägst rang här hemma och får sina tjyvnyp ibland, men hon verkar ta det med ro nu. Bara jag som blir arg på Dompan.. Känner mig lite lurig i magen och ska gå till sängs om en yttepytteliten stund.. Usch, det var lite spyor på jobbet igår, men eftersom jag var på filialen både igår o idag så kan man ju hoppas att jag klarar mig.. Hoppas...
Näpp, nu blir det sängen, nattinatti!

Inga kommentarer: