måndag, december 18, 2006

Julbord på jobbet!

I helgen har det varit röj i Beirut.. Garderober o klädlådor har rensats på för små, för trasiga och för fläckiga kläder o diverse annat som liksom samlas på högar i det här hushållet.. Herreminje, jag blir så trött.. Mannen åkte till Wilmas kompis tillsammans med Wilma o Linn & Sacke för att baka pepparkakor i lördags o jag var hemma o plockade, plockade o plockade.. Men nu är det gjort och mannen har dessutom satt upp mina nyinförskaffade Krabb-speglar från IKEA (köpta på rea för 19kr st...Skitbilligt! Annars kostar de 98kr styck!). Jag har önskat mig sådana speglar jättelänge, men de har känts som en onödig utgift när allt annat består av hål som man bör stoppa pengarna i... Nåja, nu har vi speglar för en billig peng i hallen och det blev jättefint. Gårdagen fortsatte röjet o idag var det jobb igen... Helgerna går alldeles för fort helt enkelt.. Har fortfarande lite röj kvar, men det tar jag i morgon, eller möjligtvis på onsdagsmorgonen innan affärerna öppnar, för på onsdag har jag tagit ledigt! Då ska mannen o jag handla de sista julklapparna.. Och jag vet på ett ungefär vad jag ska köpa också, så jag hoppas onsdagen flyter på smidigt..Idag har vi haft julbord på jobbet.. Jättegott och så oerhört mysigt! Hem o tjat på Maja att hon skulle byta om till ridkläder.. och då kom jag på att jag inte har sett hennes dyra säkerhetsväst på ett tag.. Trodde att hon hade den i sitt stall, men icke sa nicke, för vid förfrågan så visade det sig att hon hade gkömt den på 4H-gården på Skälby!!! I somras!! Hallelujah, nära ett nervsammanbrott.. Säkerhetsvästar är inte precis billiga att köpa och hon hade fått en rejäl, bra och dyr väst... Stefan o hon åkte dit innan ridlektionen för att kolla om den fanns kvar och ibland finns det verkligen en gud.. för den fanns kvar och den var märkt med hennes namn! Hurra! Wilmisen var trött o sur o satt brevid mig häruppe vid datorn (se bilden) och det bar sig inte bättre än att ungen stoppade in armarna innanför nattlinnet o trillar av stolen rätt på näsan o pannan.. Ajajajajaj!! Så nu ser hon ut som Odjuret i "Skönheten o Odjuret"... Som väl var blev inget brutet, men aj så illa det hade kunnat gå..

Här är en bild på mitt nyköpta tyg (34kr för en stuvbit på IKEA, räckte både till hissgardin o duk till vardagsrumsbordet!)som jag har sytto hängt upp i vår "datahall" uppe.. Jag ÄLSKAR IKEA!!!
Nähä, nu ska jag göra potatismos till Odjuret och de andra barnen, sedan blir det softande.. Ha det gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh stackars lilla Wilma. Ge Odjuret en bamsekram från mig!
/Marie

Anonym sa...

http://haxan.ponnyexpressen.se/julkort-burken.jpg