fredag, december 15, 2006

Fledag igen, attans vad veckolna gål folt...

Idag har varit en ganska bra dag på jobbet efter två pestdagar.. Har inte ens orkat blogga.. Vi förbereder för fullt för vårt lilla julbord på måndag, grabbarna är fullt engagerade med att handla mat o fixa o dona.. Jättekul och jag längtar till maten.. Efter vissa påstötningar insåg jag att jag nog skulle trappa ner med ciggen denna veckan och inte sluta tvärt, risken fanns väl att jag skulle få däng pga mitt humör annars.. Fniss.. Det går bra. Inte superbra, men jag röker svagare o mindre.. Mycket mindre.. Så jag kör på med mitt nedtrappningsrace.. En riktigt rolig sak som hände när jag kom hem från jobbet var att jag hade fått paketpost. Eftersom jag har beställt filmer till en av ungarna på Tradera till julafton så var jag övertygad om att det skulle vara paketens innehåll.. JAg rev upp och hittar en julklapp.. Hmmm.. Först blev jag SKITARG, sablars, jag har blivit lurad av Traderaförsäljaren, men sedan hittar jag kortet.. Ilsk sprättar jag upp kuvertet med tron att det ska stå "Haha, jag har lurat dig!" eller nåt, men ack vad jag hade fel! Det var söta Malin, på S*Mindfields som hade skickat en uppmuntran till mig för att jag försöker sluta röka!! Jag blev alldeles tårögd!! SÅ söt och SÅ gulligt gjort! Tusen tack, Malin, vilken pärla du är!!! ;-)
Annars inget nytt på fronten mer än att jag är sååååååå trött! Så det blir tidig sänggång ikväll.. Wilmisen o jag har spelat "Bolibompa" på datorn, och efter att ha gjort o ätit pannkakor tillsammans så somnade Wilmisen på pappsens arm till barnprogrammen. Hon lär nog sova hela natten.. Maja är i stallet o Linn o Sacke ska kolla på film med kompisar här hemma, men övernattningar.. Hehe, och här som ser ut som Beirut... Nåja, jag ska upp tidigt i morgon o städa.. Pust.. Har gjort fynd idag, tre speglar på IKEA för 19kr styck.. Skitbilligt, de brukar kosta 98 kr styck annars, jihaaaa! Vilket klipp! Katterna mår bra, Candy råmar lite då o då och hoppas att hon kan få komma till sin pojkvän som planerat.. Måste ringa om det i helgen.. Pust.. Har mest lust att gå o lägga mig o sova hela helgen, men det går ju knappast.. Ha en trevlig helg och kramisar till alla, o alldeles särskilt till Malin!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du vad... jag är ledig ALLA dagarna mellan jul o nyår oxå!!! =) Volvo stängt liksom...
Fast över nyår drar jag till storstan.

Kram Lotta

Malin sa...

Hoppas det smakat bra! ;) Tyckte du behövde något uppiggande!
Kramar
Malin