måndag, december 11, 2006

Slö helg och rökslutet är nära...

Jag har haft en slö helg, inte mycket gjort. Varit en sväng hos lilla mamsen o ätit lutfisk och så har jag haft besök av en kompis, så vi tittade på film o drack Irish coffee.. Varit en sväng hos svärföräldrarna också. Jättemysigt!

Lite deprimerande att Mandelgrynet inte knep någon BIS i helgen, jag höll tummarna så att jag hade värk efteråt.. Häxan uppdaterade mig på lördagen med jämna mellanrum, tack Häxis! Annars har det mest blivit lite röj i Beirut och så mat o så påbörjade jag mitt rökslutande igår.. Herreminje, så beroende man är av nikotin! Och dyrt är det också! Igår rökte jag 3 cigg och idag har jag rökt 3 cigg.. Imorgon blir det 2-3 igen och till helgen blir det inga... Pust... Inte så skoj, och trött blir jag som in i baljans.. Å lite lätt irriterad.. Å hungrig.. Nåja, det gick förra gången, så jag måste ta ett krafttag o försöka sluta på allvar nu. Sist höll jag uppe i över ett år.. Å det måste jag ju slå.. Jag gick till sängs kl 21.30 igår o sov hela natten, men likförbannat har jag varit supertrött hela dagen..
Katterna mår prima, liksom ungarna. Ikväll bakar vi lussebullar. Jag älskar lussebullar! Mitt absoluta favvisfika! På jobbet idag har vi svullat god mat, vi lagade fläskfilé africana (med banan, curry, vitlök och paprika samt persilja... Å så couscous till.. Mmmmmm...). Så det har varit en gourmetdag, jag behöver fokusera på god mat och motion nu när rökslutet är så nära.. Fniss.. Undras just hur mycket jag kommer att gå upp..?
Nu ska jag ner o baka ut lussekatter.. Tack o hej för mej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aaah va fan, inte nog med att Mona lämnat Line och mig ensamma ute i kylan och blivit en sån-där-icke-rökare, ska nu DUUUUU med överge oss????????

Mona e såååå duktig nu - tycker HON men INTE VI - vi tycker bara hon är såååå tråkig. Hon (och Du är) svikare helt enkelt!

Jaja, nu får jag på f... av de andra med DET bjuder jag på!
Kram från Häxiz!

Malin sa...

Du är duuuuktig, Malin! Du får bli sån som jag *fniss* röker i rökares sällskap!
Lycka till!
Kramar
Den Andra Malin