torsdag, september 14, 2006

Torsdag o snart helg..igen..oj, så fort tiden går...

Hej hopp!
Nu har det gått några dagar utan att jag har skrivit blogg, jag har varken haft tid eller lust.. :-( Det är inget som har med katter o göra snarare att jag har haft det lite trist på jobbet.. Känner mig lite ltät vidbränd, men tack vare underbara arbetskamrater så delar vi numera på bördan! Jätteskönt att ha sådana arbetskamrater.. Men de börjar nog bli lätt trötta på Lottas o mina katt-diskussioner till morgonkaffet varje dag.. ;-)
Kattungarna är fullkomligt sjövilda! De hoppar o skuttar och är komplett galna! Jag har faktiskt aldrig sett så aktiva kattungar tidigare! Helt ljuvligt underbara! Alla är favvisar, fast på olika vis! Dunderklumpan Dompansdottir...hehehe.. Corpse Bride menar jag... är så tjcok o rund att man bara blir kär. Edward är en charmör, sitter ofta med huvudet på sned o tittar samt fjäskar för alla som kommer!
Donnie har tagit Edwards plats som skrikhals, varje morgon när jag kommer ut i vardagsrummet så gallskriker han. Då ska HAN följa med på tur o sätta på morgonkaffet o plocka i köket.. Hmmm... Det får han ju så hjärtinnerligt gärna.. Men när jag ska hämta tidningen är det stopp, då får han gå ner i kattungehagen igen.. För att skrika helt hjärtskärande igen... Samma visa när man kommer hem, det hör han direkt och börjar gasta. Verkar även han vara en herre med god social kompetens..
Shantaram är en liten primadonna. Men när det busas så är hon direkt med i leken! Corpse Bride ägnar sig mest åt att försöka göra utbrott ur lådan... Hon vill också gå på promenad, men som den självständiga dam hon är så säger hon "kan fälv".. ;-))) Å sedan hoppar hon, den lilla tjockisen, eller rättare sagt försöker hoppa... ;-) Inte lätt när man är så rund..

Annars inget nytt under fronten, mest trött o sliten..
Goodnajt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men sååå söt han är lille Donnie!! Å jag som inte e så förtjust i svartsmoke utan vitt än gång..hm... men såklart finns det alltid undantag, o han e tydligen en av de! =)))

Sköt om sig!!!

Kramar Lotta

Anonym sa...

Ja. hej hopp ja! det kan man säkert säga med såna vildbasar i huset. Och jag förstår nog vad de takterna kommer ifrån. Anette har väl uppfostrat pappan, så man kan väl inte förvänta sig några små timida softare av babysarna. Håll ut bara!!! Snart flyttar de små krypen så ni kan få lugn och ro i huset igen.
Å så ser man ju tyyydligt på bilderna vem som är den grannaste och mest fotogene av syskonen. Jo, det är Edward, min favorit nr 1.
Kramar från Lilly igen

Anonym sa...

3:e försöket... mina inlägg kommer ju aldrig in... =( Fast nu ser jag ju här att antagligen du måste godkänna inläggen innan de kommer in...hm... hallå... gör det då!! *haha* Eller man kanske är portad nu...*flin*

Kattungarna är ju helt underbara!!! Donnie är ju hur skön som helst... vilket kan tyckas är helt konstigt då jag inte alls är förtjust i svartsmoke utan vitt... men det finns undantag, Donnie är en av dem!!! =D

Nu är det bara en vecka kvar tills vi ses i Höör!! Jippi!

Kram på dig!

Malena sa...

Hallå Malin!

Inget vidare ös på kommentarerna i bloggarna någonstans nuförtiden... folk orkar nog inte helt enkelt!

Jag ÄLSKAR den översta bilden i den här bloggen! Blicken, öronen.. UNDERBART helt enkelt! Man vill pussa påååååååå!

De verkar vara turbo-bebbar - vilken otrolig aktivitet! Tänk dig när de är typ 7 veckor då? ;-) Oj oj, det blir nog synd om ert hus då!!!!

Sköt om dig nu och bränn inte ut dig i bägge ändar... lova?

Kramissar,
Uppsalaligen

Anonym sa...

Hejsan Malin
det låtersom att bebbarna är sin pappa upp idagen men du har ju bara 4 ,jag hade 6 stycken av dom och nu måste jag tapetsera om i köket ,för en av dom kom på hur man river tapet och visade då sina syskon ,så nu blir det träpanel
men jag älskade dom iallafall och tapetrivaren får stanna ,det är så skoj att se henne hon ärsin ppap uppidagen sover som han och går som han ,ja du vet ju hur han är
krama alla bebbarna från "farmor"
kram Annette,Maximus hälsar många nospussar till sina barn och till mamma Dompan