söndag, september 17, 2006

Söndag - och valdag...

Oooops! Jag har inte skrivti här på några dagar.. Det har varit något annat som kommit i vägen, typ fyra sjövilda kattungar.. ;-) De klättrar, klänger, äter själva och skriker efter underhållning, så de tar nästan musten ur mig! Ikväll har vi spärrat av köket, så nu har vi kattdagis i köket och om de här kattungarna följer SIN utveckling så lär de komma över de avspärrningarna om typ en vecka.. Alla andra har dröjt tills de varit 7-8 veckor.. ;-) Nåja, de är otroligt försigkomna och duktiga och de äter som små hästar. Lilla Shantaram är nu bokad, hon kommer att bo hos fodervärd och förhoppningsvis få en kull i vår regi nästa år! Hon är en jättesöt liten lady! Hennes tjocka syster är rund och god och alldeles charmerande hon också. Grabbarna är riktiga charmknuttar!! De KRÄVER uppmärksamhet och är oerhört sociala o keliga alleredan! Ska hänga i famnen o gosa och vill ha underhållning! En helt underbar kull, hoppas deras nya ägare blir lika undebara! ;-)))

I fredags tog vi det lugnt och softade.. De tre stora var med sin pappa och när de hade åkt (vid halv sex på kvällen) så satt vi o hängde vid tv:n, helt slut efter veckan. I lördags var vi på Kinarestaurang med mamma, styvfar, de tre yngre bröderna, flickvännerna till två av dem, kusin Gustav och så min familj. De stora ungarna hämtade vi upp innan och sedan svullade vi kina-buffé! Jisses så smaskigt! Tyckte alla utom Gustav, som åt en stor tallrik ris o inget annat! Han är störthärlig den ungen, en mer bestämd ung herre finns ej att finna tror jag! Men urgo & fantastiskt rolig! Mamma hade köpt paket till mig (jag fyller ju år nästa lördag) eftersom hon vet att jag ska på kattutställning nästa helg, så vi firade denna helgen istället (mamma fyller år på söndag och tvillingbrorsorna 13 september o andra lillbrorsan i augusti o styvfar den 2 september, så alla är nära i tid!). Jag fick fin, fin kökshanduk med katter på (i linne) och jordgubbsvin, serveringsfat, tavla, en cool tvål som ska ta bort all lukt av t ex lök o annat o en massa annat plock! Jättekul att få, jag blev väldigt glad! Mamma är världens bästa!
Efter middagen var vi med Wilmisen o köpte lördagsgodis o sedan vilade jag en stund. På kvällen vill Stefan prompt titta på en skräckfilm och det gick jag med på, dum som jag är, men det var under protest.. Satt mestadels av filmen o höll för öronen och kisade mellan fingrarna... Ibland fick jag t o m gå ut i köket, för då vågade jag inte ens sitta där! Blurk, vilken läbbig film! Den hette "When a stranger calls" och för en nervsvag människa som mig var den ingen hit! Brrrrr.... sedan hade jag svårt att sova, det måste erkännas...

Idag åkte vi först till vallokalen o röstade, sedan vidare ner till mamsen o hennes man. Jag skulle få en massa av hennes avlagda kläder! Jättekul, jag hatar att köpa nya kläder! Det är dyrt och jag tittar o tittar på stan, men kommer alltid hem med nya kläder till ungarna istället! Märkligt fenomen.. Mamma är mer "piffig" än vad jag är, hon älskar att köpa nya kläder och har faktiskt helt ok smak när man vill ta över! ;-) Jag fick en ny vinterjacka, ny halsduk och en massa nya tröjor plus en finblus och finlinne med finbyxor.. ;-) Waowe! Jättekul! Sedan åt vi köttgryta o potatis till lunch och brorsan kom också förbi en sväng. Mina bröder är så söta att jag bara avgudar dem! Världens bästa! Men jag hann inte förbi o titta på Andreas (äldsta lillbrorsan) hus! Han har köpt ett jättefint hus och vi har bara åkt förbi, aldrig kikat in, så det får bli nästa gång istället. Jag är ju jättenyfiken!! ;-)

Ikväll kom Marie Bazooka förbi o tittade på bebbarna. Även hon är fascinerad över hur tidiga och smarta de här ungarna är! Å så söta! Nu ska jag kolla lite på valvakan o sedan blir det sängen.. Jag är trött.. nattinatti!

Ps. Jag hade kommit åt nån inställning på min blogg, vet inte hur jag bär mig åt ibland, men då var jag tydligen tvungen att godkänan kommentarerna... Hehehe.... Det fattade väl inte jag... Men nu är det fixat efter ett mail från Lotta på S*Långängens, TACK Lotta! Å innan jag glömmer det så måste vi gratta Bruce värste ? konkurrent i grp 3, S*Långängens Mandel & Häxan till en BIS i helgen i Norge! Heja Mandel! Vi är ytterst livrädda för att möta er nästa helg.. BRrrrr, vilken rysare!!! Men det finns ju som bekant andra konkurrenter också, så det ska bli RIKTIGT spännande nästa söndag i Höör!!! Ds

Inga kommentarer: