måndag, september 11, 2006

Måndag igen..


Idag har jag varit på heldagsutflykt med grabbarna grus på jobbet. Man blir lätt trött samtidigt som det är störtskönt att bara åka ut på landet o gå en lååååång promenad och sedan laga o äta mat i en scoutstuga, fika och åka hem till jobbet igen. Härligt, men man blir trött. Kom hem, och diskade samt plockade lite allmänt i huset. Tjejerna åkte med Stefan till ridningen och Sacke var hos en kompis o Wilmisen somnade.. Helt plötsligt var det tyst! HELT UNDERBART! Hallelujah moment, som Kishti skulle ha sagt! ;-) Gosade med bebbarna en stund, de är så fina. Donnie tror att han är ett lejon, åtminstone går han som ett lejon. Edward är bara så där springig, rusar runt åtta varv i bolådan (som är jättestor) och klättrar över farbror Bruce, som tror att han ska få en snutt eller kanske nåt annat... ;-))) Shantaram springer också en del, men Corpse Bride är coolast i stan, hon sitter mest o tittar, eller så kravlar hon, för hon är så tjock att hon ännu inte orkar lyfta sin kropp...

Marie Bazooka kom förbi, med smörgåstårta från sin sons födelsedagskalas igår! TACK, Marie!! SUPERMUMSIGT!!! Sedan pillade vi på kattbebbarna och skulle ta kort när hela familjen dundrade in och genast var friden som bortblåst.. Samtidigt som jag skulle ta kort hojtades det om pannkakor, telefonen ringde och vem ska svara om inte jag?!, Wilma o Maja började bygga en koja o sprang fram o tillbaka precis där vi skulle ta kort så kattungarna såg ut som nickedockor eftersom de ville se vad barnen håller på med... Å så skulle man försöka koncentrera sig o ta kort. Jag gav nästan upp! Pust! Här är det liksom på och av i familjen, antingen ska allt ske samtidigt eller också är det stendött.. Nåja, bilder blev det, men ingen vidare kvalisort, men det får bli som det blir..

Imorgon ska alla ungarna på heldagsutflykter, så det blir att stiga upp tidigt o packa ner pannkakor o annat.. Vi ska möta upp Linn på Ljungnäs och sedan grilla med de nya klasskompisarna o föräldrarna, det blir nog trevligt.. Om jag bara kunde hitta lappen med all info som vi fick när hon började skolan.. hehehe, känner jag mig själv rätt så har jag lagt den på ett så bra ställe att jag aldrig kommer att hitta den... ;-/

Idag har vi fått bekräftelsen till Mästekattens utställning i Höör den 24 september.. Måste erkänna att jag tycker det ska bli SÅÅÅÅÅÅ ROLIGT trots att jag faktiskt inte tror att Brucemannen kommer hem med en Ex1.. ;-))) Tänk att få mingla med kattfolk igen, HURRA!! Mannen ska sitta vakt vid buren, han är mer orolig för att Bruce ska bli smittad av något på utställning.. ;-) Det är väl inte jag direkt, men det är ju inte min jättebebis heller... Eller..lite...
Nu ska jag sova! Kramisar till er alla och goodnajt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallojsan!

Ville bara säga lite hej o undra vart du tagit vägen ;-) Det är länge sen måndag nu...*hihi*
Kattungarna ser ju bara för sköna ut!! =)
Själv har jag fått vara med på en förlossning nu *jippie* tre små tjockisar blev det!

Så nu har jag ett gäng igen... men nu får det vara bra för ett bra tag framöver.... *puh* inte bra när katterna tar sig friheter o planerar själva... tur jag inte fick 5 st i varje kull... då hade jag rymt hemifrån =)

Hoppas du har det ok!

Kramar Lotta o ungarna

Zarkeshas sa...

Men stackars Donnie.. Kanske är bäst att du tar med honom hit nästa helg. ;) Så kan jag bära omkring på honom hela dagarna...
Söööötis!!