söndag, september 24, 2006

Slutkörd som vanligt!

Vill börja dagens blogg med att gratta Mandel till Ex 1 & BIS!! Hurra, hurra, satan också att vi måste gå i samma grupp! Kanske skulle måla Bruce lite.. ;))) Han loosade mot Ozzy också, en jättefin kille! Det var hårt mellan grabbarna, men Veikko valde precis som jag hade tippat innan, och det var kul. Mest av allt var jag nöjd över en kanonbedömning, att Bruce skötte sig och att Veikko tyckte att killarna var så fina allihopa! Dompans barnbarn, S*Offsides När vi två blir en, blev Ex 1 (av 2), BIV och NOM idag! Kul att se lillkillen! Det var också kul att gå assistent åt Mantovani, trots att vi hade en del surisar både katter o åskådare med för den delen..). Vi klarade oss dock hyfsat bra utan att blodvite uppstod!;-)

En del utställare har jag lust att slå nåt hårt i huvudet på, helst de som leker besserwissrar och vill "styra upp" saker o ting utan att det egentligen behövs... Jag har en särskild i åtanke som jag upplever ständigt kommer med små syrliga anmärkningar varje gång jag går assistent och personen bevistar samma utställning och jag är ärligt talat ganska trött på det nu.. Jag blir helt enkelt sur! Visst, man kan ha åsikter om både domare o assistenter, men snälla, när jag har fullt upp med det jag är där för att göra så uppskattar jag inte att folk från publiken vill "styra upp".. Om man är så sugen på att styra upp saker o ting kanske man själv borde bli assistent och inte lägga sig i andras arbete.. Blä! Och om man nu tycker att assistenter är en hopplös upplevelse så tycker jag att man borde välja "bära-själv"-utställningar, för DÅ kan man "styra upp"... Ursäkta min lilla utläggning, men idag kände jag att jag fick nog! Jag är helt på det klara att jag inte är perfekt, och jag tar gärna emot konstruktiv kritik, men under dagen kanske jag har 35 olika utställare som alla har egna synpunkter på hur jag ska utföra mitt jobb, och dessutom assistentkollegor och domare som också har åsikter på hur och vad jag ska göra.. Så det bästa kanske är att hålla tand för tunga som utställare och så ber jag om hjälp när jag behöver det.. Dessutom är det helt ok om folk vill att någon annan ska ta deras katt i panel om de inte vill att jag ska bära katten, för jag ställer gärna upp på att byta katt om det finns särskilda önskemål om vem som ska bära.. Jag är inte perfekt, men personer som är snara att kritisera andra kanske borde försöka vara mer ödmjuka och tänka på att inte heller de är perfekta.. ;-)))

En dörolig sak var att jag jag fick presenter idag!! En "hemlig" present med en bok i, jag tror att jag aaaaanar vart den kan komma ifrån, men är inte riktigt säker.. Tusen tack, jag lovar att läsa o lära, (det kan behövas ;-))! Jag blev jätteglad!! Å så fick jag ett JÄTTEFINT litet fotoalbum av Carro & Molly (S*Zarkeshas)! JÄTTETACK, jag blev superglad!! KRAM! Men nån champagne fick men inte av den där Häxan... Å lika bra var väl det förståss, då hade det nog blivit rejält raj-raj med alla sura bengaler och abysar som vi hade på bordet.. ;-))))

Hem till morsan o hämtade de resterande tre ynglen, de hade skött sig ypperligt och var så glada att se oss igen! Stefan älsklingen har kört o skött allt idag och Maja har som vanligt varit en fantastisk hjälpreda! Bruce Viggesson har varit coooooool och även han ett härligt sällskap! Så det har varit en bra dag! Återkommer med mer rapporter en annan dag, för nu väntar sängen och John Blund.. ;-)
Nattinatti!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla lilla Malin, det fanns GOOOTT om champagne,jag har tre flaskor med hem igen!!!
Felet var att jag nog inte riktigt fattade och hann med i svängarna!
LOVAR att nästa gång vi ses ska jag förära Dig minst en pava så det blir lite raj-raj!
Vi ses på ÄK allafall så då om inte förr rättar jag till min fadäs, ber 1000 gånger om ursäkt!
Kram till Dig, Stefan (Linn?) och Bruce från Calvin, Mandel och Häxan själv!

Anonym sa...

*hehe*

Finns ju ett kort i boken ju... =)

KRAM & GRATTIS!

Zealous sa...

Ooo, jag glömde ju att gratta dig.
Grattis i efterskott! Var nog lite snurrig i päran igår (mer än vanligt?)...

Domarna var mycket nöjda med sina assistenter, det fick vi höra vid flera tillfällen, så ta åt tidg av berömmet.

Kram,
Nina

Anonym sa...

Herrejävlar NUUUU kom jag på att Du fyllde ju år åxå, ännu en fadäs att lägga till den tidigare!!
Fööööölååååååt Malin, men ibland tänker jag inte..........?!?!

Malin sa...

Jag visste inte du fyllde åååååååår! Fööööörlååååt! Grattis i efterskott o bamsekram!
//Malin

Zarkeshas sa...

Du får väl fylla albumet med bilder på den "lille" blå som jag väl får försöka klämma på en annan gång. ;) Nackdelen med att jobba är ju att man inte hinner kolla in katter eller prata så mkt med folk... :( Men det var skoj att ses en liten stund iaf!

Kram