fredag, september 29, 2006

Jisses, tiden bara rinner iväg!!


Hualigen! Jag inser att jag inte hunnit blogga ordentligt sedan i måndags.. Här har allt snurrat på i hundranittio som vanligt, och jag har under veckan hunnit med att ÄNTLIGEN få mina små vårlökar i jorden! Framsidan av täppan är fixad, och i helgen ska jag ta hand om baksidan också. En massa tvätt, städ o plockande och så har kattbebisarna haft besök med jämna mellanrum under veckan. Ungarnas aktiviteter har tagit sin tid o Maja har nog befunnit sig mer i stallet än hemma.. I går hade jag sovmorgon från jobbet, för jag har en massa dataarbete att slutföra hemma, så då tog jag lite svart komp o likaså i eftermiddags. Oj, så skönt! I går ägnade jag min lediga morgon åt att dammsuga, tömma kattlådor och tvätta samt diska, så på eftermiddagen hann jag äntligen med att plantera! Jag älskar vårblommor!! I eftermiddags umgicks jag med mamsen o plockade o donade här hemma.

Idag på jobbet berättade jag om min son, otursfågeln.. Jag har lärt mig att andas djupt o lugnt varje gång sonen kommer o säger "Mamma. Jag tror du o jag måste prata.." Jaha, tänker jag, vad är det nu som gått i kras? Det är inte sant sådan otur den ungen har! En gång pallade de äpplen, han o kompisarna, och när de blev upptäckta rusade alla iväg och en del av dem cyklade bort i rasande fart. Sonen kom hem med gråten i halsen o berättade att de hade varit ute på dumheter och jag var ärligt talat inte så förvånad. Undrade mest varför han berättade för mig?! Jodå, det råkade ju vara så att han hade varit en av dem som sprungit iväg.. Och givetvis glömt att han hade haft cykel, varpå trädgårdsinnehavaren raskt plockade in sonens cykel i garaget.. Bara att ta den livrädde ungen i hampan o gå bort o be om ursäkt och efter det fick han tillbaka sin cykel.. Förra julen plockade vi fram de tre smågranarna som ungarna brukar julpynta o ha i sina rum. Det året var det Sackes tur att ha den ursnygga granen med blinkande ljus i olika röda nyanser.. Världens porrgran om ni frågar mig, men den är omåttligt populär hos barnen.. Nåja, han upptäcker att det är nåt gnagt på ljusslingan och upplyser sin stressade mamma om det, varpå jag säger att han får fråga Stefan när han kommer hem, för vi var nämligen på väg till Wilmas lussefirande på dagis och ungen skulle kläs på lussenattlinne o pyntas o mannen hade ännu inte kommit hem från jobbet. Jag hinner knappt yttra orden förräns det bara smäckte till och hela lägenheten blev kolsvart! "Oj då" hör man sonens ljuva stämma.. Han hade liksom inte kunnat låta bli, utan var tvungen att testa slingan varpå det blev en fruktansvärd kortslutning och tack gode Gud för att han klarade sig! Min diskbänk har än idag ett litet svart hål som minne av denna incident och lyset kom tillbaka bra långt senare efter våra hysteriska samtal till vicevärd o andra mitt under lussefirande.. Häromveckan var det dags igen.. Då var han tvungen att klättra upp o rätta till en gardin i leklokalen, tappar balansen och ramlar baklänges rätt på pingisbordet..som spricker!! Puh! Som väl är klarar han sig alltid utan skador, och det är ju skönt! En bortslarvad trombon (hur i helsefyr man nu lyckas med det?!), några bortslarvade husnycklar och när de rensade ut på skolan bland kvarglömda saker så kom min son hem med en fylld svart sopsäck... Han är HELT sanslös! Tack o lov är han en synnerligen godmodig o rar unge som alltid står för det han gör. När pingisbordet gick sönder så gick han bort till vicevärden och när han inte var hemma författade sonen ett brev som förklarade det inträffade och bad så hemskt mycket om ursäkt.. Lille sötnosen! Måtte hans tur i oturen bestå, dvs att han klarar sig utan att slå sig halvt fördärvad..

Lilla mamma är på besök! Vi har ägnat dagen åt lite städ o plock och sedan åkte vi en tur med Linn till stallet och vidare till några affärer. Mamsen o WIlmisen stannade hemma och Stefan o jag åkte o hämtade Linn i stallet, handlade kattmat, köpte kinamat och hämtade sonen o hans gode vän på fotbollsträningen. Sedan hem o mumsa! Oh, så gott det var!!

Nu ska jag ägna resten av kvällen åt Idol och sedan mysa med familjen! Ha det gott allesammans & kram!

OOOOOOOOPS!! Glömde ju det allra viktigaste! GRATTIS TILL BIA & SUSSIE & BAZOOKA & MARIE för de finfina bebisarna!! Vi har fått barnbarn! De finns på S*Eärfalas (http://www.earfalas.com/)! Lycka till med de härliga bebbarna!

Inga kommentarer: