lördag, juli 15, 2006

Tuttar, hasselnötter, pruttar och Tjenare Kungen!

Hej hopp!

Idag har jag jobbat (som vanligt), handlat lördagsgodis till Wilma o de andra två tjejerna (sonen är fortfarande i Halmstad, men hans arm är lyckligtvis bättre och han har det gott!), läst lite i min nästan löjligt romantiska bok (jag skäms inte längre för att jag gillar att läsa mindre "korrekta" böcker, jag njuter av att göra det ibland istället! ;-)), druckit lite rödvin och tagit det allmänt lugnt! Har gjort en massa fysiska aktiviteter på jobbet idag och det både räcker o blir över för hela helgen... Jag har också tagit hem myrdosor för att få död på de evinnerliga myrorna, men nu har jag nästan ångest, för de små myrorna lapar i sig allt giftet och går hem till sina stackar och dödar sina barn och vänner! USCH! Så nu har jag lite dåligt samvete för det, men efter att ha bott i en myrstack sedan i våras så känns det ändå ok, om ni förstår min ambivalenta syn på saken?!? Förlåt myror, men ni får faktiskt bo nån annastans, nu har jag krigat mot er i evighet och ni bara VÄGRAR flytta på er.... Så då får ni helt enkelt dö, men förlåt mig för det...

Ikväll har vi tittat på "Tjenare kungen" och det var kul! Jag brukar gilla Ulf Malmros filmer o serier, och jag är glad att det var en härlig film, den mår man bra av att se och få en liten nostalgitripp! ;-) När vi hade tittat på filmen skulle jag lyfta upp Bruce och döm om min förvåning när man hörde ett litet "pfffffft" från honom. Han pruttade!! Och det luktade! Min stackars sambo har fått en del klagomål för att han sprider odör runt sig och han har ilsket bedyrat sin oskuld, men nu vet vi alltså vem som är "den hemlige pruttaren" i hushållet! Hmmm... Nåja, det händer inte så ofta, men lite kompiskt var det, för det var så uppenbart och Herr Viggesson försökte ändå låtsas som ingenting, trots att man nästan behövde gasmask när näsan närmade sig hans bakre regioner...

En glad nyhet (hoppas jag, om jag inte är grundlurad! :-/) är att jag nu är (nästan) helt bombsäker på Dompans dräktighet! Jag känner att det finns nåt där (och jag ber till Gud att det inte är nåt annat som typ fettknölar eller hemska svulster...) och jag tror att hon kommer att få små bebisar runt den 21 augusti.. Fasingen också, jag som hade hoppats att de skulle komma till min semester, men tji fick jag... Så det får lite mer semester, undras just vad de säger om det på jobbet... :-O Nåja, de brukar vara gulliga, så det löser sig säkert! Huvudsaken är att Dompan får en bra dreäktighet och att ungarna föds välskapta! Sen skulle det ju inte göra nåt om hon fick ett par honor också... Skulle nog bli lite ledsen om det bara blev hanar, för att inte tala om Herr Viggessons besvikelse... ;-)) Då går hans framtida avelskarriär åt h-ete, rent ut sagt! ;-)
Nu ska jag sova, för Imorgon Stundar Bröllop Med Stort Baluns! Kan ju inte gärna komma hålögd och eländig då... ;-)
Tack o godnatt och glöm inte att kika in på S*Trollgummans UNDERBARA bebisar på www.trollgummans.com... Jag är kär i allihopa!!

Inga kommentarer: