söndag, juli 23, 2006

Härligt med semester!

I går tillbringade vi dagen på norra Öland, nämligen Böda sand. Jättehärligt! Alla ungarna packades in i bilen med matsäckar och allt annat. I Böda stannade vi på ett bageri och köpte gott nybakat bröd som vi mumsade i oss med förtjusning. Ungarna badade och lekte och Wilma fick nästan hjärtsnörp när hon hoppade tillsammans med de andra barnen på den jättelika studsmattan! Helt plötsligt fick hon studs och flög nog en meter upp i luften (men jag höll henne i handen) och blev såklart dörädd!! Sedan var det färdighoppat på den, kan man säga... Stefan badade, men Wilma och jag höll oss på grunt vatten, vi är riktiga kärringar både hon och jag med bad... Väl hemma fixade vi middag och sedan satt jag o glodde på tv:n, jag gillar den nya serien "Into the west". Trist nog så var första delen den kvällen vi var på bröllop, så den har jag missat, men del 2 kollade vi på och den var bra. Så nu vet man vad man ska göra om lördagskvällarna klockan 20.. ;-)
Idag har vi tvättat o grejat eftersom de tre stora skulle hämtas av sin pappa och åka till Damnark. De ska bo i stuga i Skagen och ha det mysigt. Klänningsband skulle sys fast, kläder packas och helst vara rena, och vilka skor skulle de ha med sig?! Mina ungar har en förkärlek för att "glömma" lägga kläder i tvättkorgen och mycket riktigt så hade inte sonen mer än ett par shorts.. De andra låg i en smutsig hög under hans säng... Hopplösa unge!! Det är nackdelen när man har fyra barn, man har inte den kollen och hinner inte in o greja o städa i deras rum, och då får man lite överraskningar när man väl gör det.. Nåja, vi fick en ny tvättmaskin häromdagen och den är kanonbra, så han fick med sig lite shorts till slut. Och som vanligt var det jag som packade och kollade allt medans kidsen var nere och badade.. Nåja, mannen hjälpte till såklart, han är en klippa. Wilma har lekt mest hela dagen med sin kompis och eftersom båda två är bestämda damer med mycket vilja så blir det lite tjafs ibland. Men de är ju så söta!
Bruce Viggesson kör en charmoffensiv mot mig just nu! Hehehe... Nu är han en mattekatt, mest för att reta Dompan (som är mammas lilla bebis om nätterna och ska ligga på magen o gosa) tror jag. Och det är ju inte svårt att göra det i nuläget... Loppan är helt fixerad vid övervåningen och ligger mest i sonens säng eller på databordet och KRÄVER kärlek! Hon är helt omöjlig den katten med all sin kärlek! Gosar och pussar och gnider sig över hela oss! Hon har dessutom en alldeles underbar pälskvalité, jag tror aldrig den katten har varit ur päls! Hur mycket krage som helst och härlig kvalitet! Typmässigt och temperamentsmässigt är hon den i särklass finaste katten vi har tror jag! Hon har släktingar till salu hos S*Trollgummans och jag är kär i flera stycken av dem!! TUR att jag inte ska köpa fler katter... Eller inte... Jag är så förtjust i lille Othello och faktiskt även i Ojsan! Herreminje, jag börjar gilla röda katter! Måste vara Nemo och Doris, för innan har jag aldrig varit förtjust i rött eller creme! Men nu... Samtidigt så KAN man ju köpa fler, men frågan är hur pass seriös jag skulle känna mig då.. Jag ser vackra kattungar hela tiden och ögat säger "vill ha", men jag vet ju hur mycket jag har omkring mig och det viktigaste är ju att katterna man har får den uppmärksamhet och kärlek de behöver. Så jag får vänta några år innan jag skaffar fler, för jag vill verkligen att alla våra katter ska känna att just de betyder något speciellt för oss, för det gör de ju! Den dagen jag köper in bara för att avla eller nå framgångar så har jag nog blivit helt förryckt...

Candy är tjock! Hon äter o äter och jag hoppas verkligen att mina spännande planer för hennes del verkligen blir av till hösten, sedan får vi se om hon ska sälla sig till kastraternas skara här. Men det beror på. Även ur den kombinationen skulle jag bara jubla om jag kunde få behålla någon, men jag ska inte göra det. Jag måste försöka bestämma sånt innan, annars går det åt pipsvängen.. ;-) Men jag är allt bra sugen, det kommer nog att bli superbra! Dompan är ju dräktig och hon är så mammasjuk så! Helst skulle hon vilja gå i mitt ledband dagarna i ända, men hon nöjer sig med att placera sig max en meter från mig och när jag går ut på altanen sitter hon på fönsterbrädan och tittar efter mig. Blossa är lika rökt som vanligt. Hon har definitivt inte alla hästarna hemma, den katten.. Men vilken charmig dam hon är! Hon är underbar!

Nu ska jag gå ner o fixa lite käk, sedan ska vi kolla på film. I morgon ska mannen jobba och jag ska börja röja lite, för på tisdag ska vi till IKEA. KUL! Vi måste köpa nya glas o tallrikar, de börjar sina nu..
Ha det gott!

Inga kommentarer: