fredag, juli 21, 2006

ÄNTLIGEN semester!

Hallelujah! Nu är det semester! Knappt att jag tror att det är sant, men i tre hela veckor ska jag bara pyssla här hemma och åka på små utflykter med barn o man. Mannen skulle egentligen ha semester också, men han lär få jobba lite trots det... Hmmm... Imorgon ska vi åka till Norra Öland, om vädret tillåter, och det ska bli underbart. Det är nog det bästa med att bo i Kalmar, närheten till Öland! Katterna är såååååå himla slöa i värmen och idag har vi haft regn, men den tryckande värmen består i alla fall... men nu ska jag ner o titta på OC, återkommer efter det och kvällens middag.. Grattis till S*Lynxeyes som har fått fina kattungar. De finns att beskåda på www.lynxeyes.se
Puh! Nu har jag tryckt i mig en massa tacos och dessutom kollat på OC. Semesterlunk??? Hehehe, du måste skämta, Malena... ;-) Här blir det ingen lunk, här går det i rasande fart, men man slipper passa andra tider än magens i alla fall! DET ska bli så skönt! De tre stora kidsen ska till Skagen med sin pappa nästa vecka, så bara lillmonstret ska vara hemma.. Hujedamej... Så nästa vecka är ett besök på Ikea inplanerat, en resning i förrådet och en allmän strorensning i huset.. Sen ska vi ta det lugnt å bara njuta av ledigheten! Nu ska jag ta ett glas vin och förbereda morgondagens utflykt till Öland med saftblandningar o muffinsbak, sedan ska vi kika på film o sdan sängen! Veckan har varit tuff på jobbet med denna värmen och hyperaktiviteten.. Att cykla i en timme i denna värmen är inte att rekommendera, man blir HELT slut! Ha det gott och myyyyyyyyyys!

1 kommentar:

Malena sa...

Välkommen till semesterklubben!!!!
Hoppas att du får bra väder och många avkopplande dagar med familjen. Det är du värd!

Själva har vi nu avverkat 2 av 4 veckor och har kommit in i lunken som innebär korta aktiva ryck och långa avkopplade stunder...

Kramissar!
M