måndag, juni 26, 2006

Herreminje, vad FORT tiden går ändå!

Nu har jag glömt bort hur fort tiden går igen.. Dagarna bara rusar förbi och jag hinner liksom inte med riktigt... STOPPA JORDEN, jag vill kliva av! Eller åtminstone stoppa den en liten stund.. Sonen fyller 12 år imorgon.. Jag minns när han var en tjock bebis, som föddes under fotbolls-VM 1994, och hur hiskeligt ful jag tyckte att han var då.. Jag ville inte ha besök, för jag ville inte att de skulle se min lille unge som var så ful... ;-) Visst var jag hemsk?! Visserligen var han MIN unge och jag älskade honom djupt o innerligt, men söt var han då rakt inte... Det är han dock nu, han är en charmerande ung kille som har en massa energi och livsglädje. Helt underbar unge, precis som de andra tre! När han var baby såg han ut som en munk, dötjock och med lite lockigt hår i en krans runt huvudet. Lille gubben, och nu fyller han 12 år.. JISSES så fort tiden har gått...
En annan unge, Wilma Törnbladh, 3 ½ år var ute med mannen och mig igår när vi röjde. Hon ville gå till rutschkanan (som ligger dold bakom ett annat hus, så vi ser den inte från våra täppor) och det fick hon. Stefan kollade till henne en gång, sedan kom hennes kompis Fanny med sin mamma o frågade om Wilma. "-Hon är vid rutchkanan" sa vi, upptagna med allt röjande som vi var. Efter en liten stund gick jag till rutchkanan o tittade efter Wilma, men då var hon inte där, så jag antog att hon hade följt med Fanny hem.. Men så kom Fanny med mamma igen och undrade om Wilma.. Både mannen o jag blev fullständigt kallsvettiga! Havet ligger ju inte många hundra meter härifrån och även om Wilma Törnbladh måhända är en värre badkruka än sin mor så vet man ju aldrig...Tankar om bortrövade barn for nog genom bådas våra hjärnor.. Usch! Vi gick runt på lekplatserna och inte såg vi Wilma någonstans!! Till slut började jag ropa på henne, och DÅ minsann hörde vi ett svar. Från grannfrun.. "-Wilma sitter här o fikar med oss, hon var visst lite sugen!"... Jojo, Wilma Törnbladh satt i godan ro på granntantens altan med några andra småtjejer och fikade på goda kakor och saft... Fniss... UNDRAR just vad grannarna tror om oss... Hehehe... Och "granntanten" blir nog inte så nöjd om hon visste att jag kallar henne tant (förlåt) för hon är väldigt piffig och inte alls någon "tant".. Snarare nära min egen ålder.. ;-))

Ikväll ska jag stryka (igen) och middagen har redan serverats till alla i omgångar, eftersom ingen var hemma när den var klar. Som vanligt med andra ord. Sonen har haft gänget med kompisar hemma, tjejerna har varit i stallet och jag har fortsatt ont i nacke o rygg. Idag har jag proppat lite tabletter, stod helt enkelt inte ut längre och hoppas att det blir bättre snart... Dagen på jobbet har varit helt ok, förutom att jag har varit lite seg pga nacken. Så därför ska jag inte sitta här längre, måste röra mig lite o stretcha, då kanske jag klarar mig från att det blir värre..

Mamsen ligger inlagd nu, jag hoppas så att operationen imorgon går bra!!


Ha det gott!

3 kommentarer:

Malena sa...

Hallåå fröken Intensiv!

Härligt att komma hem från en midsommarhelg från landet och ha SPALTMETER av underbara Malin-bloggar att vältra sig i och riktigt njuta!!!

Du har förstås inte förnekat dig själv, utan kört vidare i det vanliga tempot. Är jag förvånad? Nix fillevix!

Såå gulligt av dig att nämna mig i din midsommarblogg *rodnar* Tack gulle Malin!!!!

Själv är jag trött och har ont i kroppen för att det ska bli regn och åska. Hua. Ska snart surra in mig i täcket och sova....

Innan du sover nattinatti kan du ta ett varv förbi F & J´s hemsida där 46 kattalster ligger för beskådan... Vassego!

Kram, och jag tänker på dig och din mamma.. mammor är bara BÄST, man älskar dem så att det gör ont.. eller hur?

Malena

Anonym sa...

Halloj!

Visst springer tiden väldigt fort ibland... vips... snart jul igen *hihi* Fast med de tempt du har e du väl flera år i förväg! *ler* Glöm inte andas!!

Vi håller alla tummar o tassar för din lilla mamma, hoppas allt går bra!!
Tänker på dig!

Kram Lotta o Pissarna

Lynxeyes-nfo sa...

Håller tummarna för din mamma!!! Mammor kan vara pest o pina... men ack så underbara :-))) Vad vore världen utan alla dessa mammor!!???
Ser fram emot dagens blog... I'll be back!!
Kram / Sophia