onsdag, augusti 18, 2010

Kattöron av alldeles ypperlig kvalisort! :o)


För att en gång för alla sätta stopp på den konstiga ryktesspridningen gällande att Cutie ger kattungar med deformerade skallar så visar jag följande bilder på underbart vackra Bellina! Bellinas uppfödare har idag varit hos veterinär och det finns inga som helst fel på lill-tjejan. Inget konstigt brosk, inga tecken på infektioner, definitivt ingen deformerad skalle.. helt enkelt ingenting konstigt alls.. Tänk så skönt!!! :o) Jag citerar uppfödaren som berättar efter veterinärbesöket:
"Inga fel hittades på Bellina,varken i skelett eller brosk och öronen sitter precis som de ska. Däremot så är öronen jättestora så det är fullt normalt att hon vinklar dom som hon gör. Kändes extra skönt att höra det sista dom sa innan jag gick. En otroligt fin representant för den Norska skogkatten."


Personligen är jag ett stort fan av Bellinas mamma Bibbi, som är en oerhört vacker och kraftfull honkatt som imponerat hela vår familj med såväl utseende och underbara temperament. En helt ljuvlig avelshona som fått en kull med fyra ljuvliga kattungar som jag ser MYCKET fram emot att träffa o gosa med framöver.

Kanske alla som läst bloggen har lärt sig något på kuppen, jag har det i a f. Och kanske man bör vakta sin tunga innan man sprider ut rykten om defekter och hankatter som ger defekter.

Visst är hon en söt tjeja, lilla Bellina?! Jag måste erkänna att jag är grymt imponerad av hela kullen som helhet, fyra oerhört vackra flickor!


Nu ska jag ha telefonmöte med Skogkattslingan. Ha det gott o ta hand om er!

3 kommentarer:

Inger sa...

Ja, visst är det skönt att ha svart på vitt att dina kattgossar är normala samt avkommorna likaså. Synd att man inte kan säga det samma om ryktesspridare. Tyvärr kommer de alltid att finnas. De är lika seglivade som kackerlackor.

Massa kram till dig Malin som uppfödare tillika ägare av vackra Cutie.Lycka till med hans eventuella kommande avkommor.

Kram från Inger S*Aborgatos samt Bibbi och töserna Bellina samt Belizza.

Anonym sa...

åh! hona har blivit ännu vackrare
Grattis Malin och Inger till såna fina tjejer :)kram Annette

virvla sa...

Ja, en jättefin kull blev det och tack vare Bellina, folk som pratar en massa och ägarna till Bellinas föräldrar fick vi lära oss lite mer om hur stora öron kan bete sig. Sicken tur. :) Kramikram!