måndag, april 19, 2010

Pip o gnäll över det mesta..

Vill du läsa nåt glatt o trevligt o roligt så vik hädan. Ikväll är det i stort sett bara pip o gnäll i min blogg..

Jag har fortfarande ont som fasen i ryggen. Det är inget skoj. Alls. Eftersom jag dessutom som fullständigt skräckslagen hypokondriker målar upp allra värsta scenarior och är grisrädd för att gå till doktorn så är jag m a o inte världens bästa muntergök för tillfället. Seg, deppig och ontig. Tänker på Type 0 Negative's låt "I don't wanna be me".. Näpp, så är det. Synd att man inte kan byta med någon i bättre form. Men sånt är ju livet. Jobbar, och det är tur man har goa o fina arbetskamrater som bjuder på många glada skratt. Det är skönt att vara tillbaka på dagtid trots att jag inte är överförtjust när klockan ringer varje morgon. I morgon ska jag ringa vårdcentralen. Inget skoj. Får väl kolla ryggskrället o se om det går att få ngn som helst fason på eländet. Ont i halsen har jag också, kanske fått ärva Äldstas förkylning som suttit i ett tag med mycket halsont o hosta kanske? Man kan ju alltid hoppas att det "bara" är det.. ;o)

Försöker peppa upp mig så gott det går i vårsegheten, en jävla skitårstid om ni frågar mig! Alla andra blir pigga o glada och hurtiga, själv vill jag bara gå o lägga mig o sova. Om man nu kunde sova, fast det kan jag ju inte eftersom jag har ont i ryggen. Ni ser, sicken sur o tråkig människa man är nuförtiden!!!

I lördags hade vi en kompis med hennes familj på grillpartaj, samt ytterligare en kompis med sina småtjejer. Jättemysigt och fantastiskt trevligt!

Ikväll har jag först slumrat till en kort stund på soffan, man blir ju sabla trött när man inte kan sova rejält om nätterna. Sen har jag kollat på bedrövlig fotboll, KFF förlorade med 0-3. Inget positivt där heller alltså. ;o) Jämmer o elände! Roligast i kväll var en spontan visit av en kompis, som tycker att vi ska peppa varandra till mer träning. På onsdag ska vi ut o gå. Jag hoppas att jag känner mig kry i kroppen då.

Nu ska jag proppa i mig en ipren, o sen försöka få kidsen till ro så att jag kan sova. Har jag tur så kanske jag kan få sova ända till klockan fyra!

Hoppas ni har det gott o kramar till er alla, hoppas ni inte blir alltför bedrövade av min negativism. Förhoppningsvis vänder den.. ;o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Stora kramar!!
/Kattis