torsdag, mars 04, 2010

Sjuk...


Beatrix Kiddo, 8 veckor, se sån stil hon har...!


Igår kväll hostade o nös jag om vartannat, plus att jag var hes o lite hängig. I morse vaknade jag o kände mig förhållandevis ok, även om näsan var full av torkat snor. Klev upp och kände huvudvärken slå till som en hammare över ögonen, som kändes alldeles grusiga.. Hosta, nysningar, snor överallt och ont i hela kroppen. Jaha, fjärde dagen på nygamla jobbet blir alltså en sjukdag. Skit också. Har proppat i mig ipren och druckit honungste, snart väntar sängen för vila. Jag har ju inte tid att vara sjuk!! Men det är bara att finna sig i att jag trots allt ÄR sjuk.

Idag blir således en synnerligen stillsam dag med sängläge. Jag har satt igång diskmaskinen, tömt kattlådorna och utfodrat alla djur o människor, samt torkat strilhög i kökshörnet (!!!), så nu blir det sängen. Kan inte ens läsa, det gör ont i ögonen. Suck..

Kramar o ha det gott!

Inga kommentarer: