tisdag, mars 02, 2010

Det är en konst att planera sin tid.. när man inte har tillräckligt av den!


Imorgon fyller TT 14 år, och nu ska jag låta precis som gamla damer gör o säga "HarreGud så fort tiden går!"... På bilden ovan är TT 7 år, dvs halvtid från nu..

Idag har varit en Mycket Aktiv dag med herr Speedo på jobbet. Fullt ös, o själv hade jag flera näradöden-upllevelser under dagen pga utmattning och dålig kondition.. Det hela började redan med cykelturen till jobbet. Jisses, så jobbigt det är att röra på sig när fettet börjat stagnera på kroppen.. Phui. Jag cyklade dessutom i motvind, och det var tungt, vill jag lova! Innan dess hade jag ett bryt för att jag låste cykeln i går. Mannen blir annars sur o säger att det kommer in vatten i låset o det rostar sönder. Problemet är bara att om man låser cykeljä--ln och det är kallt så fryser låseländet fast. Stod med en tändare under lång tid i morse bara för att tina upp o kunna ge mig iväg. Stresstålig my ass.... ;o) Nåja, iväg kom jag. I motvind. Och med dålig kondis. Jag har ju som sagt insett att det inte är dåligt med luft i cykeln, det är snarare för mycket hull på undertecknad som gör cyklandet så trögt.. Suck.. Bara att bita ihop o cykla vidare alltså.. Kom fram till jobbet PRECIS klockan 8, och fick min tredje kopp kaffe för dagen. Sen började farten. Phui. Möte på morgonen, frukost, promenad runt köpcentrumet Giraffen (där jag hittade present till TT och köpte en kalasfin träningsjacka till mannen), sen hem för lunch. Kort paus, sen ridning, vilket innebar en lång promenad i skogen för mig. Pust. Det gick väl ok ända tills den fåniga ridläraren kom på att killen som red nog ville trava. Tjena. Hur kul tror ni att det är att jogga brevid en fullt travande häst? Inte så very nice precis. Åtminstone inte med min nuvarande kondis. När han skulle trava på hemvägen så trotsade jag och gick efter. Hann i kapp lagom till han hoppade av och det var fikadags. Tillbaka till jobbet o sen cykeltur på tandem. Jobbigt jobbigt. Sopade lite, plockade lite, och förberedde fikat för morgondagen. Sen cyklade jag hem. Var så trött att jag tyckte mig känna en liten smygande hjärtsnörp åxå, men förmodligen var det väl bara min dåliga kondition som gav sig tillkänna. Igen. Och igen.

Väl hemma insåg jag att mannen o jag måste handla fler presenter till TT, plus att Lillsnigeln behövde nya gympadojjor. Men först ett kort farmande på farmen i Fisboken. Cheezes, alla mina grannar kommer att hata mig o min farm bara för att jag inte har tid att gödsla eller skicka presenter.. :o/ Mannen kom hem med lillsnigel, som gjorde en riskakstrippel, dvs en riskaka av chilismak, smör, en riskaka av gräddfil o löksmak, smör och sist en riskaka med ostsmak. BLÄ!!! Men hon åt upp den, usch!

Iväg till Hansastan, bara mannen o jag utan snorig o gnällig snigel, som satt hemma i soffan o kollade på tv, helt slut efter en dag i ishallen i skolan. Hittade fler presenter. O ännu fler. Sen fick vi handla småsaker som skorpor, riskakor och rice krispies (ska ju göra tårta åxå...) på Citygross, eftersom TT varit lätt magsjuk o behövde riskakor o skorpor. Kom hem, ringde, lagade biffar, potatis o sås. Åt mat. Gott. Nu ska jag bada, sen väntar sängen. Trött som ett vårtsvin! Ett för tidigt hipp hurra för världens finaste TT som fyller 14 imorgon!

Ha det gott, ta hand om er o kramar!

PS FASEN Lilly, vad du är uppmärksam!

Ok, här kommer egendomlighet nr 6 om mig. Jag älskar att bada. I ungefär 3 minuter. Sen börjar jag skruva på mig o tycka att det är jobbigt att ligga stilla så länge. Det blir åxå antingen för varmt eller för kallt i badet. Å så har jag ofta fått torka upp en massa vatten eftersom jag ständigt glömmer att jag satt på badvatten. Numera vaktar mannen mig, så när jag säger att jag ska bada o sätter på badvatten så håller han tiden o är oftast den som stänger av kranen. Läsa i badet kan jag inte, eftersom jag har tappat ungefär 10 böcker som blivit dyngblöta. Sen kan jag ju inte låta bli att läsa eftersom jag är så inne i just den boken, med resultat att sängen blir dyblöt. Plus att det är jobbigt att läsa när boksidorna är plaskvåta. Så numera vågar jag inte ha böcker att läsa i badet. Därför går jag in i badrummet, badar och är uppe o påklädd igen efter max 10 minuter. Raketbad. Men jag gillar att bada. Korta stunder.

Ds

3 kommentarer:

Anonym sa...

Din badritual är sååå klockrent bevis på ADHD att jag vek mig dubbel.:-D
Kramar i massor till TT
/Kattis

Puzzle sa...

Härifrån skickas massa grattiskramar från allihop!

//Malin med flock

RosaMilton sa...

Grattis! Hoppas hon blir nöjd med presenter och födelsedag!