måndag, februari 22, 2010

Sista nätterna på jobbet..

..sen går jag tillbaka till mitt "gamla" dagtidsjobb o jobbar måndag till fredag dagtid. Känns både bra o inte bra. Jag trivs fantastiskt bra på mitt gamla dagjobb, världens goaste arbetskamrater och en glad bunt med arbetstagare. Å andra sidan trivs jag inte direkt med att stiga upp tidigt varje morgon.. Men man vänjer sig igen antar jag. Handen på hjärtat måste jag också erkänna att jag saknar lite pedagogiska utmaningar, på mitt nattjobb är det mest omsorg och vård och det är väl kanske inte riktigt min grej. Jag gillar ju när det händer lite och är lite fart o fläng, så boende med äldre är väl kanske inte my cup of tea.. Jag har ändå trivts fantastiskt bra på nattjobbet med personal o boende och framför allt arbetstiderna!! Nåja, nu väntar en ny tid ett tag framöver, bara att se positivt på det!

Ushki hade fått en rejäl smäll av Candy, så idag har jag spolat rent ett sår brevid ögat som var fyllt med geggigt var som luktade allt annat än gott.. Uuuuurkk.. Vi spolar o tvättar, och blir han inte bättre får vi väl åka en sväng till veterinären o ge lite penicillin. Vi väntar på besök för Ushkis del, kanske vi hittar ett nytt hem till honom då han inte fungerar i vår kattgrupp. Han hatar Cobran och Cobran är skiträdd för honom!

Idag har varit en riktig sovardag efter första jobbnatten av de tre sista. Sömnig, seg och lite väck. Men hockey såg jag i morse och det var kul! Sverige ser ruggigt bra ut, bara Foppa-gänget som inte vaknat till riktigt.. Men det kommer nog.. Det blir en hel del OS just nu, jag gillar vinter-OS bäst! Kalaskul! Och jag gillar vintern som vi har! Det SKA vara vinter och inte nåt blaskigt regn den här årstiden, så jag välkomnar snön och är glad för den! Vi har haft så många usla vintrar de senaste åren, känns jättehärligt med vinterlandskap ute!!

Ett ovanligt segt o tråkigt inlägg idag, jag har liksom ingen motivation att skriva något.. London Boy har haft besök och är bokad, bara lille Vincent kvar! Alla mår bra o har det gott och det händer tack o lov inte så mycket. Kidsen har sportlov, så jag får väl hitta på nåt skoj med Wilmis på torsdag. Hennes äldre syskon åker till Malmö o sin pappa på onsdag.

Ha det gott o ta hand om er! Kramar!

Inga kommentarer: