onsdag, februari 24, 2010

Att leka frisör...

Äldsta kidsen, och sonen alldeles nyklippt! :o)

Det är inte lätt att vara frisör. Sonen spenderar hellre sina pengar på WoW och dataprylar än att klippa sig. Nu började hans hår bli ohyggligt svårt att kamma ur, och såg allmänt långt och ovårdat ut. Sen ungefär ett år tillbaka.. Tanken på dreadlocks fanns, tänk så skönt att slippa borsta håret..! Till saken hör att sonen har en väldig kalufs med lite självfall och lockar. Idag bad han mig gå igång med saxen och leka frisör. Bad idea.

Efter att först ha sett ut som en hemmafru i håret ser han numera ut att vara en i "That 70's show" som går på tv om eftermiddagarna. Sonen har fått extrapengar av mig för att klippa sig i Malmö. Good idea! Det finns de som borde hålla sig till saker som de KAN lite mer om. M a o så bör jag nog inse att mina färdigheter som frisör är högst... usla.. ;o) Nu har Äldsta gått igång med saxen. Jag misstänker att sonen kommer att bli vääääldigt kortklippt snart.. ;o) Prexis som jag önskat lääänge! ;o) Tänk att man alltid lyckas få som man vill genom enkla medel.. Dessutom ska sonen dammsuga köket, herregud, vilken fantastisk dag det här artar sig att bli!!

Snart fyller TT och Äldsta år, marsipaner bägge två (marsbarn alltså). Önskelistorna består av presentkort och biocheckar. Funderar starkt på att istället för presentkort gå in på olika affärer och köpa det fulaste jag ser med bytesrätt istället. Å andra sidan finns risken att de faktiskt behåller det fula.. Presentkort blir nog bra, vid närmare eftertanke.

Just nu befinner sig lillsnigel i tandläkarstolen. Hon har en fantastisk pappa. Inte bara har han koll på lillsnigels tandläkartider, han ordar inget om det mer än att "Idag kommer vi nog hem lite tidigare för lillsnigeln ska ju till tandläkaren". Jag har inte ens behövt ägna tandläkarbesöket en tanke! Det borde finnas fler pappor som han.

Klockan 06.00 imorgon bitti smäller det. Hockey. Vid det laget hoppas jag att min älskade Foppa har vaknat och att hans kedja är pigga, raska och gör massor av mål. Det blir en mycket nervpirrande morgon. Jag kommer att stiga upp tidigt och ladda med massor av kaffe så att jag är pigg som en mört!

Nu måste jag tvinga de tre äldsta att göra sig iordning för sin tågresa ner till Malmö. Väskor ska packas, men innan dess måste jag styka byxor. Strykning måste helt ojämförbart vara den grymt tråkigaste hushållssysslan någonsin. Funderar på att avliva alla jeans o byxor o skjortor o tvinga hela familjen att gå i mjukiskläder som blir släta o fina i tumlaren. Sen vill jag också tillägga att den nya tvättmaskinen är UNDERBAR och har blivit min bästa vän. Enda kruxet är att den inte torkar o viker kläderna o lägger in dem i garderoberna. Synd. Men vår nya tvättmaskin är stor, tyst och energisnål. I just love it! Det är nästan ROLIGT att tvätta!!

Ha det gott, ikväll ska vi till foderbebisarna o fota.

Kramar!

2 kommentarer:

RosaMilton sa...

Fin bild och fina tonåringar! Vem är vem (förutom sonen då!)

Vildhjärtas sa...

Äldsta till vänster, Sonen i mitten och TT till höger! Tack, RosaMilton!! :o)