onsdag, maj 20, 2009

Något att vara glad för idag i a f!

Idag har jag varit seg. Sov som en gris, hörde inte ens sms:et som jag hade fått.. Vaknade o masade mig upp till Cutie o hans date. Damen verkade ha återkommit i löp lite grand, så förhoppningsvis kan de två få till det ordentligt. Man kan ju alltid hoppas i a f. Cutie är ju ny i gamet, men har ju varit som en iller på kastratflickor o alla andra här i huset, så rimligtvis borde han göra sitt "jobb".. Plockade undan lite grand hemma och förberedde en rabarberpaj som jag ska skicka med mannen till hans jobb imorgon. Alla de andra verkar ha fika med sig dit, så någon gång kan ju han också ha med nåt, eller hur? Sen gillar jag ju att baka plus att jag hade kvar rabarber.

Ungarna kom hem, Sacke något tidigare eftersom han hade ont i huvudet. Stackars unge, han har svårt med sömnen plus att han växer fort som bara den. Sen gillar han inte skolmaten, och slarvar ibland med frukosten, så det är inte konstigt att huvudvärken kommer.. Wilmisen var så trött att hon däckade på soffan! Maja masade sig segt iväg till stallet, och Linn till kyrkan. Mannen kom hem, och vi åkte o uträttade lite inköp till mitt jobb. Jag hade fått i uppdrag att köpa några nya blommor, för de som fanns var i bedrövligt skick. I natt har jag därför planterat om, skurit av rötter och bytt jord till i stort sett alla krukväxter. Det blir nog bra till slut!

Kom hem och då ringde mamsen. Hon ville bara berätta att hon blev inlagd igår igen, eftersom huvudet värkte och hon hade återfått yrseln. Men nu var hon hemma igen. Mitt hjärta slog trippelslag!!! Sabla skit! Hon genomgick en ny hjärnröntgen och då konstaterades att hennes hjärntumörer hade krympt!!! Det verkar som att hon svarar bra på behandlingen och jag började nästan lipa av lättnad! Huvudvärken o yrseln berodde på en bihåleinflammation! Som om det inte räckte med att hon har cancer liksom.. Suck! Nåja, hon äter massor av frukt o grönsaker o hemmapressade juicer osv och imorgon ska jag iväg o köpa blutsaft till henne eftersom hennes blodvärden är lite dåliga. Dessvärre så har en av hennes sjukhuskompisar blivit mycket sämre, så hon var lite ledsen över det... Det blir liksom en enorm gemenskap på sjukhuset mellan de riktigt sjuka. De lägger inget fokus på onödigt tjafs, utan försöker ha roligt och trivas tillsammans, vilket de ofta också gör. Jag sänder en tanke till mammas vän och hennes anhöriga samtidigt som jag är tacksam över att mamma ännu inte är så dålig! Världens bästa mamma är vid gott mod trots allt och jag är så tacksam över att sjukvårdspersonalen tar så väl hand om henne de gånger hon är inne. Vilka fantastiska människor det finns!

Nu måste jag ta tag i jobbet, allt planterande o grejande gör att jag måste skura extra noga nu. Imorgon är jag ledig, hurra, och kan sova halva dagen! O på torsdag o fredag är alla ungarna hemma, det känns som en bonus eftersom jag ska jobba fredag o lördag natt. Maja o jag har stalljour också på torsdag eftermiddag. O på fredag ska jag åka o hjälpa till vid vaccinationen av de små Ushki-barna! Jag längtar efter att få se dem igen, nu är det ett bra tag sedan sist..

Ha det gott allesammans o simma lugnt! Kram!

3 kommentarer:

Eva sa...

Jag är verkligen imponerad över "bygget. Tycker absolut att ni kan vara nöjda med det. Kul med mammas svar på behandlingen. Ja, någon nytta måste hon ju ha av alla de tummar som hålls ute i landet. :-)

Kram till er alla!!!!

Anonym sa...

Även jag blir glad över denna posetiva förändringen... självklart vill man ha kvar de sina så lång tid som möjligt.. Kramar i massor o tankar i massor till Dig o mamma

Kram Jane

Anonym sa...

En kommentar till; Superbra bygge.. nöden har ingen lag.
Nospussar i massor till Killen med stort C.. "klart han kan detta med tjejer.. de är ju de vackraste han Nu kan ha... Håller tummarna

Pappa Xeke och resten av familjen tänker på Dig "grabben"
"Jag vill ha barnbarn... säger pappa.