fredag, maj 22, 2009

Hjärnstress och glömska!


Idag har jag lust att ställa mig upp o skrika :

"STOPPA VÄRLDEN, JAG HINNER INTE MED!"

Som vanligt har jag mig själv att skylla, och min eviga glömska.. Det hela började väl egentligen med att världen hamnade på sniskan i o med att mamma blev sjuk. Allt blev en enda mosig röra i mitt hjärnkontor, och det handlade om att prioritera o att ta det lugnt. Så gjorde jag, och nu har allt börjat återgå till det hyfsat normala igen. Då hade jag en tid till katterna för vaccinering och diverse prover, men den tiden sköt jag upp på framtiden, jag orkade liksom inte göra någonting. Häromdagen pratade jag med Shirleys matte Malin, som lite försynt undrade om jag hade tänkt göra GSD IV-test på Dompan. Såklart har jag förträngt det, men jag lovade fixa det så snart som möjligt. Sen hade jag lovat Marie att följa med hennes sambo o vaccinera de små raringarna efter Ushki o Beyoncé hos vår veterinär, eftersom Marie själv skulle åka till Linköping på utställning. David o jag åkte iväg, och jag passade på att boka tid för Dompan o Candys tester, så den 1 juni ska de testas mot GSD IV. Att få tider är knassvårt, så jag var hemskt tacksam att få en tid så snart. Kattungarna var buslätta att vaccinera, snälla, nyfikna och alldeles ljuvliga! Så fina och goa! Det var jättekul att se dem igen, det var ju ett tag sedan sist. Mamma Beyoncé skulle också vaccineras, och helt plötsligt fick jag en iskall känsla av något fel i magen... Jävlars bananer, jag har glömt att rabiesvaccinera!!! Jag hade ju en tid för det mitt i allt elände som hände när jag blev helt off och mådde skit.. Den tiden avbokade jag o sa att jag skulle återkomma.. Vilket jag skulle ha gjort.. För läääääänge sedan! Men jag har totalt och komplett glömt bort det! Fan!! Hem, räkna, räkna och samtidigt ringa Djursjukhuset (vår normala veterinär kör treårsvaccin, så jag vaccinerar för rabies samt gör HCM-tester på Djursjukhuset här i stan i stället..). Pratar en stund med en av mina favvisdjurskötare på djursjukhuset (hon är van vid att jag har glömt nåt eller har panik över något! M a o är hon alltid cool o ber mig andas med jämna mellanrum... *fniss*) och hon fixar en tid till mig redan på måndag. Räknar snabbt ut att jag kan ta titrar den 22 september o då är det nästan en månad till St Gallens World Show.. Undras just nu bara hur lång tid det tar att få svar från labbet.. Djursjukvårdaren tror att det tar fem till sex veckor.. Jag hoppas på två veckor.. Phui! Nåja, jag tror o hoppas att det ska gå snabbt, jag får väl lägga på ett kol o kolla alla lab som är godkända o be att de ökar på takten. Det borde ju funka, eller vad tror ni? Någon som vet hur lång tid det har tagit för era provsvar?


Så efter den stressnivån har jag nu gått in i ngn slags koma. Ska jobba i två nätter nu, så jag måste försöka vila lite. Katterna mår bra och Cutie är helt avslagen. Jag hoppas han har fått till det med sin tjej!! Sharin är fortsatt dräktig, och snart borde jag se en markant förändring av magstorleken. Men hon kan ju i o för sig vara skendräktig också?! Man vet aldrig. Jag har dock aldrig sett rödare tuttar på en katt.. Och hon känns som att hon har något i livmodern, så vi får väl se vad som händer... Spännande är det i a f..



Jag vill passa på att önska er en trevlig helg och hoppas att ni har det bra! Kramar!

3 kommentarer:

Malin sa...

*skratt* Det var första gången på länge som någon sa att jag var försynt! Det kommer jag att leva länge på!
Krmar, Malin

Anonym sa...

Jag går fortfarande och funderar på om jag ska åka på WW och har inte haft nån panik alls angående rabiesvaccinet. Men ser ju nu att det är dags att få åtminstone lite panik.
Men mer än en vecka tar det inte att få svaret, så du kan ta det lugnt, men inte så lugnt så du glömmer det en gång till förstås.
Så vacker han är Cutie, med både päls och krage också!!

virvla sa...

Jag har blivit lika förvånad varje gång jag har fått rabiessvaret eftersom det har gått så snabbt. Hur lång tid det har tagit minns jag inte, men inte några fem till sex veckor i alla fall. En vecka, tio dagar på sin höjd.
Cutie blir bara snyggare och snyggare. Var ska detta sluta? :)