tisdag, mars 17, 2009

Jobbnatt o kluringar på framtiden...



Ja, ibland undrar jag också om vi vuxna vet vad vi egentligen håller på med.. ;o) Om vi nu är vuxna..? Jag är fullt o fast övertygad om att mitt barnasinne ständigt kommer att överleva vuxensinnet, å ibland så kan jag inte hjälpa det, men jag får sån lust att göra knassaker.. T ex när kassörskan frågar om man har ett Coop medmerakort.. Då har jag lust att bara vråla "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!" så högt jag kan så att tanten lättar i stolen.. Men det är ju inte snällt, så jag avstår. Jag vill ju inte skrämma livet ur tanten.. Eller som när man blir våldsamt arg på tonårsynglet som för åttonde gången muttrat att man är en kärring och man inte kommer på något bättre att säga än "Nu är du tyst!" å så muttrar man "Bajskorv" till ungen.. Moget beteende, eller hur? Sonen kom hem idag o berättade att hans lärare bara tjatar o tjatar om vad de ska välja till gymnasiet, herregud, ungarna är ju bara i början av sista terminen i åttan! Då kunde jag inte låta bli, utan sa att han skulle svara sin lärare nästa gång "Säg att du inte kommer att gå i gymnasiet eftersom du siktar på att sluta skolan efter nian och istället bli porrstjärna i Italien!" Inte heller moget precis, och jag behöver väl knappast tillägga att sonen bara himlade med ögonen och sa att han aldrig i livet tänkte svara så.. Mina barn är nog mer mogna än jag tror jag..

Wilma har skapat "Wilmavärlden" eftersom hon har insett att hennes fantasier nog inte bör låtsas vara i verkliga världen. Idag berättade hon för mig att en kompis till henne var död. Jag hoppade högt i stolen och frågade skräckslaget vem? "Hon heter Anna (det hette min fd jobbarkompis som tragiskt gick bort för ett tag sedan) och hon är alldeles död.. Hon dog o vaknade aldrig mer o var bara..... 14 år!" svarar Wilma. När hon ser min fasa så lägger hon till ".. I Wilmavärlden alltså..." och jag andas ut. I Wilmavärlden får man äta godis varje dag, och dessutom får man alltid bada när man vill och gå på kalas jämt. Man får alltid god mat och behöver aldrig hjälpa till att städa. Jag tror att jag också vill skapa mig en ny värld...

Annars har jag inte mycket att förtälja.. Jag ska jobba i natt, och har haft lönesamtal med min chef. Jodå, jag får löneförhöjning i år också och anses som skötsam och duktig på mitt arbete. Det är jag nog också. Jag trivs fortsatt bra att jobba natt, och det är skönt att gå här o städa o plocka om nätterna. Sen är det ju så väldans skönt att krypa ner i sängen när alla drar till skolan o jobbet på morgonen, mmmmmm.. Då sover jag gott trots att sängen snabbt fylls av alla katter som vill gosa o mysa.




Just nu har jag torka på framtidsplaner.. Jag vet att jag med största sannolikhet vill para Coco med Cobran, och Delfinia med Ushki... Men vem ska jag para Cutie med?? En synnerligen bra fråga.. Kanske jag ska spara Candy o låta Cutie ha en date med gammeltanten..? Inte ens säkert det blir något, för trots att vi försöker hålla vikten på henne så är hon fortsatt fet. Wilma ska få en ny laserpekare, för då kan Candy trappträna o kanske gå ner några hekto.. Nåja, jag vet inte, i vanlig ordning lär man väl inte få bestämma något själv, det brukar ju katterna göra så bra själva. Sharin Foo vet jag heller inte vad jag ska göra med, hon har inte utvecklats som jag önskat, och som det känns just nu så vet jag inte vad jag ska para henne med.. Ushki är inte hennes tekopp, dessutom ska han ju ha en date med hennes mamma.. Nåja, jag får fortsätta klura lite till så får vi se om saker o ting faller på plats i planernas och verkligheternas värld också.

Näe, nu måste jag fortsätta städa så att jag med gott samvete kan sätta mig o kolla på Ally McBeal. Det är ett riktigt "måbra-program" som får mig att känna mig synnerligen sund och normal!

Ha det gott allesammans!

1 kommentar:

Zealous sa...

Haha, porrstjärna i Italien är väl inte illa pinkat?

Jag vill också leva i Wilmavärlden (även om det tydligen händer tråkiga saker där också, ibland)...