måndag, februari 02, 2009

Magsjukebaciller..


I går kväll kom vi hem från en utflykt över helgen till Stockholm och Örebro, så vi var ganska trötta. I dagarna två hade jag åkt tur o retur till Örebro från Stockholm för att gå assistent, och på söndagen skulle Cobran och Paniken tävla. På lördagen tävlade Sun King från vår första kull, jättekul att träffa honom, Marita o Mikko igen! Sun King är en raring! Han har härlig o kraftfull kropp, men hans päls är tyvärr av den lite mjukare sorten, och svår att få till på ett snyggt sätt. Sun Kings domare tyckte att han skulle vinna klassen, men ändå fick han draget cert.. Märkligt förfarande, men å andra sidan är jag inte domare.. Sun King blev således Ex % p g a att hans preparering var så usel... Suck.. Nåja, sånt är livet! Han är av den klassiska typen, men å andra sidan är det inte många fertila hankatter på snart fem år som sköter sig så fint och väluppfostrat som han, så jag är ändå MYCKET stolt över honom och håller tummarna att han ska ta sin GIC titel nästa gång! Jag hade noll förväntningar, det brukar vara stentuff konkurrens i Örebro och dessutom brukar vi ha otur, men skam den som ger sig på förhand. Grabbarna behöver ändå träning, men Cutie, som är coolast av alla coola, behöver ingen träning, så denna gången fick han stanna hemma. Paniken skötte sig vackert hos sin domare, men hade jättetufft motstånd av tre killar. Han blev Ex 3 av fyra, men vi var stolta över honom ändå! Han är en raring! Visade upp sig fint och var jättecool trots att det bara var hans andra utställning! Hormonerna svallar även i honom, men han sköter sig ändå! Cobran är ju lite mer fegis, men även han skötte sig fint! Han blev Ex 1 av 3 (jag tror de var tre..?) och blev dessutom BIV över såväl honan som ungdjuren i klass 11-12. Sen slog han till o blev NOM också!! Jätteroligt, men jag var så chockad att jag inte ens lipade! Kan ju i o för sig ha varit att det var mannens katt som vann också.
I panelen skötte sig Cobran fint med sin duktiga assistent Sonny (Tusen tack till Sonny som alltid är så duktig o snäll o hjälper mig de få gångerna jag har katt i panel!) men han fick inga röster. Helt ok, katten som vann var jättestor och visade upp sig superfint, så det var en rättvis tävlan tycker jag! Det var 11 juniorer som tävlade och domarna sa att det var extremt hög klass på dem! Det tycker jag var kul att höra! När vi så hade kommit hem väntade sängen för oss, vi har dessutom drabbats av Wilmas förkylningsbaciller och var dunderförkylda. Men Maja hade blivit magsjuk, så hela nattens sömn avbröts av att torka på toalett o plocka undan för henne, stackarn!! Nu väntar vi på att vi andra ska bli lika sjuka, magsjuka är bland det värsta som finns!!! Usch!



Annars inget nytt, vi är hängiga o sjuka hela familjen. Sacke gick till skolan idag, men kom hem tidigare pga huvudvärk o ont i magen.. Så imorgon lär det bli sängläge igen.

Tack till familjen Drakborg för fantastiskt bra logi, sällskap o god mat!! Ni är guld värda! Ses i mars... ;o) Å tack till Jane, Bert o Johanna för trevligt sällskap på Nerk! Ni är underbara! Dagens bloggbilder är fotade av Jane, jag tror bestämt att jag måste anlita henne till varje utställning vi åker till som fotograf! TACK!

Ha det gott allesammans och hoppas ni slipper bli magsjuka, för det är INGET skoj! Alldeles särskilt inte när man är superduperförkyld! :o(

1 kommentar:

Malena sa...

Utställningar kanske är en stooor stoor smittohärd?...

Krya på er allihop!