måndag, januari 19, 2009

Tröttkeps...

I natt är jag trött.. Skulle egentligen ha sovit läääänge idag, men vaknade av grannarnas ungar som rök ihop ute på gården, så "redan" vid 10.30 var jagg pigg o uppe.. Tydligen fler som har trotsiga barn.. Själv känner jag mig nästan som ett jag också... Dagen har varit aningens rörig.. Det började med att sista rensningen av Maja & Wilmas gemensamma rum skulle ske. Som ni alla kanske vet så har saker o ting en tendens att bli uppskjutna i Beirut, men samtidigt så är det så ibland, en del kommer emellan som har hög prioritet och då får Beirut stå åt sidan.. Dock känns det som att min plan för Beirut (som jag faktiskt har utarbetat med mannen, så jag är dessvärre inte envåldshärskare... ;oD) känns som genomförbar.. Det kommer dock att ta tid att realisera alla projekt, men å andra sidan har jag inte ngn brådska.. Förutom städning av det rummet så stod ett styrelsemöte med kattklubben på agendan, liksom en träff i kyrkan med anledning av att Linn är lite engagerad där och kanske ska åka till Frankrike i sommar, och då var det information om denna resan. Städningen var ett hästjobb.. Phui! Wilma samlar på sig det mesta och utrymmet är begränsat, men lite kunde jag organisera upp.. Dock saknades hela och stapelbara backar.. Iväg till IKEA och inhandla tre nya backar med lock.. Sedan hem igen för att fortsätta. Då var mannen tvungen att åka till jobbet för ett projekt som dök upp.. När han kom hem var det kort stund kvar, sedan skulle jag iväg till kyrkan.. Styrelsemötet missade jag p g a att mannen var tvungen att åka iväg och vi inte hade en aning om hur länge det skulle ta.. Mötet i kyrkan var ok, men vi får se hur det blir.. Linn ville fundera ett tag innan hon bestämmer sig för att resa.. Sedan hem igen, äta lite och så försöka sova... Det gick inte pga telefon och tjafs mellan kidsen.. Suck och dubbelsuck.. Så nu sitter jag här på jobbet och gör mitt bästa för att hålla mig alert och pigg.. Lite hjälp har jag av en boende som larmar mest hela tiden, så det känns nästan bra.. Ingen risk att man slöar till då..

Jag känner mig ärligt talat ganska trött och håglös i allmänhet, jag tror att de senaste årens aktiviteter med mycket kattliv o många saker att göra förutom mitt dåvarande heltidsjobb och min stora familj med alla dess aktiviteter o händelser faktiskt har satt sina spår.. Och nu när det borde lugna ner sig något så känner jag mig tröttare än någonsin.. Märkligt! Nåja, jag har fr o m nästa årsmöten hoppat av det mesta inom kattvärlden, och utställningar blir det inte så hemskt många av i år heller.. Så förhoppningsvis blir jag piggare framåt vårkanten.. Eller nåt.. Egentligen är jag ju en höstmänniska, men inte ens i höstas kände jag mig utvilad.. Visserligen jobbade jag ganska extremt då, men ändå.. Man kanske är lite vidbränd nuförtiden, vad vet jag? Hur som helst så tar jag det så lugnt jag kan.. Så det vänder väl snart.

Men nu ska jag städa lite o jobba vidare. Ha det gott o simma lugnt! ;o)

1 kommentar:

Malena sa...

Malin, jag tycker att du är fantastisk som hållt energin uppe SÅ LÄNGE som du gjort, med dina åtaganden, din energi och en stor familj är det klart att du blir - om inte vidbränd - så bränd. Och det är ju så att det är när man slappnar av som allt kommer ikapp. Så din stora trötthet nu är för att du släpper fram den när du bytt jobb och fått till andra rutiner.

Bra att du haft självinsikt och hoppat av några uppdrag. Det är en början till att återfå krafterna. Se till att få egentid och utnyttja dagtiden du har fri nu till att tänka på dig SJÄLV först och främst. Och kanske rent av träna på att säga nej lite oftare?

Kram, sov i kapp nu. Du är min hjälte, det vet du.