onsdag, december 03, 2008

Uppdatering..

Bara som en liten parantes vill jag berätta vad jag egentligen har gjort.. Ni minns kanske planen för kvällen? Dvs titta på Tudors , vika tvätt, stryka tvätt, handla en julklapp till Majas skoljulkalender (skulle varit inlämnad i måndags, men jag har dispens eftersom jag hade glömt!), redigera lite i kommande klubbtidning, laga kvällmat, dammsuga, plocka ur ytterligare en kartong o sortera, tvätta, byta sängkläder i våra sängar och sedan blir det sova.

Jag väntar just nu på Tudors, så det kommer jag att göra.. Sen har jag INTE vikit eller strykit tvätt (det gör jag imorgon...), men jag har faktiskt handlat en julklapp till Majas skoljulkalender!!! Jag har också redigerat lite material till tidningen och möblerat om i den lite grand, jag har med hjälp av mannen lagat en gedigen kvällsmat bestående av strips och stekt wienerkorv (grönsakerna lyste med sin frånvaro)... Kartongerna har jag sneglat åt men låtit bli, tvätten likaså (hallå, det finns en morgondag!) och byta i sängarna gör jag också en annan dag.. Istället har jag tillbringat en lång stund i telefon med Draken, hjälpt Wilma med hennes dataspel och pratat med Maja om hennes dag i stallet o skolan samt funderat kring hur hon ska julpynta hästens spilta i stallet på lördag o vad som måste inhandlas. Jag har också varit på Rusta och Citygross, och gör nu upp en optimistisk plan för morgondagen:
*tvätta, stryka o vika tvätt!
*byta sängkläder
*fortsätta redigera material till tidningen.
*göra ärtsoppa o baka russinfrallor till kidsen
*ta åtminstone en kartong o sortera ur..


Sen får vi se hur långt jag kommer med denna korta lista då! ;o)

Kram o gonatt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Planer är planer och dom är ju till för att kunna ändras på ,som tur är ,men om du planerar att du ska hinna med 2 saker i stället för 711 st så har du uppfyllt din plan och då känns det ju bättre än att inte hinna med nåt man planerar :)

Vildhjärtas sa...

Japp! Dessvärre har jag en stor portion av tidsoptimism, och det är svårt att betvinga.. ;o) Jag tror alltid att jag ska hinna med mycket mer än jag gör!

Anonym sa...

Inte kan man missa "The Tudors" på onsdagarna inte! Men, inkommande onsdag är det Nobelfesten som gäller. Då har vi tydligen inget val!

Hälsningar från Karola på Åland

Anonym sa...

Ja,jag känner igen det själv ,man vill ju så mycket och tiden går så fort ,är inne själv i en period att inte "fatta" vad tiden tar vägen ,man hinner ju knappt blicka förrän det blivit nästa dag!
/kram