torsdag, november 27, 2008

Torsdag alleredan..


Jaha å så var det dags för nästa katt att löpa igenom pillren.. Denna gång är det Sharin som varit snuskig av sig, och hon har inte bara haft Ushki efter sig (men de hålls separerade utom när matte är hemma med lupp för ögonen o har koll på dem) utan även av två 5½ månad gamla blivande snuskisar! Suck! Cobran o Cutie är väl troligtvis inte könsmogna, men de har fått dela boning med Ushki och så har det varit ett evinnerligt flyttande på katter fram o tillbaka i hushållet.. Jävla piller! I ett svagt ögonblick funderade jag på att kastrera alla två flickor och istället fokusera mig på kastrater o utställning, men vid närmare eftertanke får jag väl leva med att ge Sharin o Candy piller oftare. Är det månne för att Ushki luktar mer hane som de löper igenom? Nåja, nu blir det piller var femte, sjätte dag istället så får vi fortsätta hålla koll o se om det snart lugnar ner sig. Misstänker att våren blir en prövning för oss alla..

Har jobbat en massa med klubbtidningen och man ser nu ljuset i tunneln... "Bara" en bunt sidor kvar att redigera, men det mesta andra är gjort. Å så har skrivarfärgen tagit slut IGEN.. Det går åt när man har små patroner och skriver ut massor.. Och inte kan jag skylla på barnen heller, för de skriver aldrig ut någon nästan, där mailar man numera in skriftliga uppgifter till lärarna.. Så det är allt tidningsjobb o alla foldrar o skit som tar all färg antar jag.. Suck..

Mamsi har varit inlagd idag för biopsi på knölarna. Märkligt nog hade en knöl krympt, och eftersom den ligger så nära kroppspulsådern så kan man inte ta prov på den.. M a o så blir det fortsättningsvis månatliga knölkontroller. Usch, det känns inget bra!

Imorgon är det möte med nya chefen. Sen ska jag handla patroner till skrivaren, för utskrifter är av allra högsta nödvändighet nu när jag ska göra klart tidningen. Sen blir det hem o städa inför helgen..

Tack för komplimang till Cutie, Virvlan! Han ÄR en fining, jag tycker hemskt mycket om honom, men jag är såklart vådligt partisk. Just nu är han dessutom synnerligen lång o skranglig, men han ser ut att få en enormt fin kropp! Cobran har gosat i soffan under kvällens tv-tittande. Han spinner som en maskin! Gosing! Sharin har mest åmat o kråmat sig, Candy har sovit mest hela dagen, Blossa har varit ivägen konstant som vanligt och Dompan sover på köksbordet. Brucen har också slöat mest hela dagen och Ushki har flirtat med först Sharin o sen Dompan! Ska ner o servera lite BARF, det brukar uppskattas! Och igår fick kissarna vildsvinskött!! Snacka om lyxkissar! Jag gjorde en gryta på vildsvinskött som jag hade marinerat i vitlök o andra kryddor och den var jättegod! Wilma åt t o m två portioner!

Idag har jag lagat lunch o bjudit Marie Bazooka på, och den var lyckad. Hade köttfärsrester från pirogbaket i förrgår och sen blandade jag i mer lök o frästa hela champinjoner o gjorde en paj av det hela. Mumsigt! Jag har blivit mer sugen på att laga mat på sistone och jag har hittat tillbaka till min baklust! Jag har bakat russinfrallor till ungarna (russinfrallor tar jag själv inte i min mule, hatar russinbröd!!!), piroger, rulltårta, bullar, chokladbollar och rågbullar bara på två veckor! Plus att jag ofta bakar frallor på jobbet till frukosten.. Höstenergi antar jag, i kombination med mer fri tid eftersom man har bytt tjänst o numera dels jobbar mindre o dels har arbetstider som passar bättre.. Å så slipper man ju umgås.. Jag riktigt känner hur energin (som tidigare tagits i form av full rulle i åtta timmar dagligen o sen lika full rulle hemma) har återvänt! Heureka!

Men nu blir det sänggående, imorgon ska jag upp tidigt o skyffla iväg alla barn o man innan jag ska göra mig iordning för medarbetarsamtal med chefen..

Dagens bästa är att jag har hunnit med en hel del.
Dagens sämsta är att jag inte har hunnit med allt det jag hade föresatt mig att göra, men jag är o förblir ju en tidsoptimist! ;o)

Kramar till er alla o hej då!

1 kommentar:

Zealous sa...

Vad fint att killarna turas om... ;-)

Malin, har du fått mailen? :-)

Kram,
Nina