onsdag, november 26, 2008

Jag, mig själv och alla andra...


Jobbat några nätter och däremellan har jag hunnit med att vara med på Calmare Kattklubbs KM (endast Cobran av våra katter fick delta p g a sin sprattlighet, han behöver träning, de andra hade hemmamys..) o sedan var det lite till jobb. Å så allt annat praktiskt som matlagning, städning, tvätt, läxor o sånt där som man liksom måste göra i tid o otid. Datatiden har varit minimal p g a allt annat i livet som upptar tiden, och jag känner att jag ska verkligen prioritera nästa år. Det är mycket som väntar nästa år, Linn börjar gymnasiet, Sacke börjar nian, Maja börjar sjuan och Wilma börjar första klass. Plus att mamsen kanske i värsta fall får starta ny behandling för sina knölar, helt beroende på vad det är för slags knölar.. Jag har bestämt mig för att verkligen ta en dag i taget och att försöka tänka positivt, men det är stundom ganska svårt. Man kan liksom inte låta bli att låta oron bli en följeslagare och även om jag har en förmåga att verkligen koppla bort allt annat när jag behöver det så är det precis som om det ändå ligger kvar i kroppen, fast jag inte tänker på det.. Märkligt fenomen.. Nåja, inte mycket man kan göra mer än att hoppas.

Helgens klubbmästerskap var roligt, och extra roligt var det ju att få träffa Demonius med sin son S*Syrenbackens Reside Madox. Madox spöade sprattlig Cobra och lyckades bli Best of the best bland ungdjuren, men i Best of the Best total så blev han tvåa, efter persertjejen Simzonite's Electra. Grattis Lotta (och Johan!), det var jätteroligt att Electra vann!! Men tillbaka till Madox o Demonius.. Madox var stor, och lång och jättefin. Jag gillar honom! Han ser ut att ha fått en fin kompott av såväl mor som far och Demonius kan verkligen vara stolt över sin son! Demonius är en ung kastrathane, och under utveckling, men han börjar bli synnerligen vacker. Han kommer att bli en enormt fin kille som helt färdig, det känns som att Vale & Candy var en bra kombination som gav inte bara trevliga utan även vackra ungar. Cobran däremot var inte så mycket att vara stolt över, han var som en riktig "Lille Skutt", jag vet inte riktigt vad som har hänt. Han är jättevacker o flashig, men vill inte visa upp sig och inte vara med över huvudtaget på utställning. Lagen om alltings jävlighet m a o. Inte så att han är elak eller fräsig, han tycker bara det är läskigt och drabbas av "tusen ben-syndromet" o sprattlar som en mask på metkroken. Nåja, i sinom tid lär väl även han vänja sig. Han blev publikens favorit och hängde nöjt på axeln på Maja, men det här med att sträckas vill han inte vara med om. Kan inte säga annat än att jag egentligen förstår honom, samtidigt som det känns lite surt att han inte är lika cool som sin brorsa. Cutie hänger o hänger o hänger, han är en pärla på att visa upp sig! Men så är han ju min katt också... *stolt*

Grabbarna fortsätter följa sin fina utvecklingskurva och de gör mig riktigt stolt! Jag är jättenöjd med dem bägge, trots att de har vissa i mina ögon smärre fel så håller de ihop bra, och jag tycker fortsatt att de är lovande. Det känns bra inför framtiden. Förhoppningsvis hinner vi uppdatera vår sorgligt eftersläpande hemsida inom den närmsta framtiden, och det finns mycket nytt att glädjas åt. Ushki har ju träffat såväl Delfinia som Shantaram, och det verkar faktiskt som att han har lyckats para bägge med resultat.. Det är fortfarande tidigt och visst, de kan vara skendräktiga, men bägge har ändrat form och beteende, så med lite tur så får vi tillökning både i familjen Vildhjärta och Fairyheart runt nyår. Ushki själv är en fortsatt dröm som hane, han sköter sig ypperligt, är lika go o snäll som vanligt och pinkar endast i lådan och är allmänt skötsam och trevlig. Härlig kille! Visst har han sina utseendemässiga brister, men han är trots det mer än vad jag hade önskat när vi fattade beslutet att köpa honom. Framför allt så är jag OERHÖRT nöjd med hans temperament, det har blivit om möjligen än mer värt för mig att använda trevliga katter med bra temperament i mitt avelsarbete. Det har alltid varit viktigt, men jag känner verkligen att det är av högsta prioritet, tillsammans med god hälsa.


Alla andra katterna mår gott o har det bra, och jag tror att samtliga uppskattar att matte är mer hemma dagtid nu. Det ska gosas o kelas o mysas mest hela tiden, bara Candy som i vanlig ordning håller sig på sin kant. Hon är jättego, men definitivt inte någon knäkatt. Nåja, de andra åtta är knäkatter så det räcker o blir över och varje natt är det skytteltrafik i sängarna med kelgrisar som vill ha kärlek! Sötisarna!

Nu ska jag snart åka till tandläkaren med Wilma, sen blir det möte på jobbet o därefter ska jag fortsätta utrensningen av förrådet.. *phui!* Tänk vilken ekorre jag är! Samlar allt som går att samla, helt otroligt.. Men nu ska det bort!

Dagens bästa är att alla mår gott än så länge!
Dagens sämsta är att jag är lite seg o trött.

Ha det gott allesammans!

3 kommentarer:

Malena sa...

Hallojsan Malinskan!

Såg att du jobbade natt här nu i veckan, Kalmar var inne på bloggen typ vid 2-3 på natten, och det kan i stort sett bara vara en.. ;-)

Hoppas hoppas hoppas att mamsens nya knölar går att få bukt på. Tänk att man aldrig vet vad som kommer att drabba ens nära och kära. Det gäller att ta vara på livet varje dag, så att man inte ångrar någonting...

Var rädd om dig - snart drar ju "julhelvetet" igång oxå, och då blir det inte direkt mindre att tänka på ;-)

Massor med kramar!

Malena sa...

Hej igen,

Jodu, visst finns det inredningsbloggar. Alla gör att man inser att man inte kan ta hem gäster för att man har så fult hemma ;-) när alla andra har så fint. Deprimerande, visst?

Ja du, hur ska vi ta oss igenom köksprojektet levande? Det ska bli intressant. Men jag vill ju så gärna ha ett nytt kök! Det nuvarande är från 1975, och ÄCKLIGT nött. Usch.

Visst är det kul att ha bevakning på sina favvobloggar i sin blogg?? Då vet man om det "vatt nått" utan ansträngning. Och så hjälper den andra att ha koll. Mycket fiffig gadget. Hoppas att fler upptäcker den. Och att den inte alls är svår att lägga in.

May the force be with you.

Kramissar till dig och alla dina underbara skogisar. Det börjar ju bli några stycken ;-)

Anonym sa...

Hej Malin,
Jag är trött och orkar inte formulera nåt vettigt, men jag vill så hemskt gärna få ur mig att jag tycker att Cutie är så sablars snygg. Jäsiken i tusan vad snygg han har blitt.
Fortsätt att hålla er friska. Vi gör tvärtom i vår familj o det är inget vidare.
Kram o god natt!