söndag, september 07, 2008

Varför går alltid helgerna så fort?

Swwwwwwwwooooooooooooooooopppp! Så kan man säga om helger. De bara försvinner. Å ingenting har man gjort typ.. Eller, Beirut är lite mindre bombat och mer beboeligt. Film har jag också sett, "Underbar o älskad av alla". Sisådär, jag är nog inte ngt fan av Martina Haag. Har hittills inte läst en rad från hennes böcker och filmen gav ingen mersmak. Men visst, underhållning.. Eller nåt..

Idag har Panic At The Disco varit på utflykt. Han har besökt våra grannar.. Wilma steg i vanlig ordning upp tidigt imorse, medan hennes morgontrötta föräldrar sömnigt låg kvar i sängarna. Wilma ordnade frukost bestående av knäckebröd med ett tonvis smör på och ett glas mjölk. Efter frukost fick Wilma en oerhörd lust att gå ut med paraply i regnet. Hon hade dessutom klätt på sig en Lars Winnerbäck t-shirt, jeanskjol och vita korta tights samt blommiga gummistövlar. Wilma gick ut, och förmodligen, trots att ungen själv förnekar det, så lyckades hon låta Paniken slippa ut genom ytterdörren. Klockan 9.30 kommer Wilma upp till sovrummet och är alldeles uppstimmad. Då berättar hon att när hon var ute med paraplyet så kom grannfamiljen och frågade om hon saknade en kattunge. "Vet inte?" svarade Wilma. Hon fick då följa med grannen in till henne, och där fanns Paniken på upptäcksfärd. Wilma tog Paniken under armen o traskade in o berättade allt för sin då klarvakna mamma. Tyvärr ställde mamman alldeles för svåra frågor som liten Wilma ej kunde svara på, som typ hur Paniken ö h t kunde komma ut i det fria och hur han sedan hade hamnat hos grannen? Nåja, jag får väl ta ett besök hos grannen o fråga helt enkelt. Allt slutade tack o lov lyckligt i a f, och Paniken har varit glad o nöjd trots sitt lilla äventyr.

Sonen och vi har varit på konfirmationsträff ikväll, och Linn också, eftersom hon är en av konfirmandassistenterna. Två timmar av gudomlighet minsann. Lite synd bara att jag missade både Greek o One tree Hill, det grämer mig aningens. Måste försöka få råd till sån där inspelningsbar box i sinom tid.. Det skulle vara perfa..

Dagens bästa: Att Beirut är renare om än fortsatt stökigt samt att Paniken o co inte rymt för alltid.
Dagens sämsta: att helgen snart är slut..

Ha det gott allesammans!

2 kommentarer:

Malena sa...

Hallååå Malin!

Tänker på dig idag... din första dag på nya jobbet (om jag inte missförstått allt...)

Är det SANT att jag inspirerat dig att testa ett nytt jobb???? I så fall är jag oerhört stolt! Att jag fått någon att tänka om....

Hoppas att allt funkar bra och att det blir bra. Håller tummar och tår!

Kramis! (och tur att Paniken kom tillrätta...)

Anonym sa...

Vilken tur att Paniken kom tillrätta. Kan bara tänka mig alla "men om"-tankar du hunnit ha sen dess.