tisdag, september 09, 2008

Tisdagsfart!


Igår kväll när jag kollade på tv en stund innan sänggående så kom först Jeffree o lade sig tätt brevid mitt lår. Sedan kröp Jimmy upp o gosade o myste ordentligt i famnen, tätt följd av Relient K, som också ville kela. Vilka gosetroll!

Ikväll har jag varit på besök på nya jobbet, nattmöte. Verkar aningens oklart över min tjänstgöringsgrad, men det löser sig framöver. Känns som ett bra ställe med goa individer och avslappnad stämning, det är bra! Hoppas det intrycket är bestående..

Kvällen har varit hektisk, o dagen likaså. Upp i ottan o kokade fisk till kattungarna utifall att Cobris verkar lös i magen. Det gör han inte, han svullade majsvälling med fisk i mängder o inget löst i lådorna, PHUI! Håller tummarna att han bara fått i sig nåt skumt... Iväg till jobbet o full fart där hela dagen. Bakat o varit på ridning med arbetstagarna där. Hem efter jobbslut o snabb dammsugning av hall, kök o vardagsrum, plock av disk o på med diskmaskinen samt ett byte i torktumlare samt tvättmaskin. Sen kom mannen o Wilma hem o det bar iväg till simskolan. Tryckte i mig fantastiskt god pommes (säkerligen nyttigt för alltmer feta Svea aka min mage.. Har hört att när man namnger sina kroppsdelar så är det fara å färde för då förvandlas de till individer som lever sitt eget liv typ.. GAH! Kan det månde bli så att Sveas önskningar tar över mitt liv?) på simskolan och kollade när Wilma plaskade runt. In i duschen med ungen o tvätta hår o det kan man väl mest likna vid en vild dans. Wilma hoppar runt o jag jagar efter, precis som det ska vara i en överaktiv familj, eller? Hotade att fånga en snigel o lägga i hennes säng om hon inte stod stilla. Det hjälpte inte. Misstänker av de märkliga blickar jag fick från omgivande föräldrar att min metod säkert inte är så vanlig, men vad fasen.. Kul har vi i a f..

Efter simskolan ilade vi hem en kortis för att vi hade på vägen stannat till vid Maxi för att handla mjölk, fil o bröd som såklart tagit slut, och detta skulle in i kylskåpet. Hann plocka i kylskåpet, sedan in i bilen igen för att gå på föräldramöte på Wilmas skola. Trivsamt, gillar fröknar o personal skarpt! Har haft en av dem tidigare till de äldre ungarna o hon är kanon, så jag tror Wilma kommer att ha en bra skoltid med henne o hennes nya arbetskamrater. Avslutade mötet klockan 19.35, och hann precis sticka innan det var dags för val av klassföräldrar, phui! Har lyckats vara det ett par gånger o det slutar alltid i katastrof eftersom jag glömmer de där trista insamlingar till blommor för fröknarna o s v.. Så jag avböjde, tack gode gud. Satte oss i bilen igen och lyssnade på Wilma som tränade på att sjunga "Hallelulejah" i oerhört hög och gäll tonart. Vet inte vad hon har fått det ifrån, för det är inte The Arks Hallelujah-sång hon sjunger på, snarare Bob Dylans... Hmmm... Nåja, den har rullat ngn gång här hemma så det är inte otänkbart att den fastnat. Bra låt! Åkte till nya jobbet där nattmöte i en timme väntade, o allt verkar helt ok. Nu blir det snart sängen o imorgon ska Wilma till tandläkaren o dra ut en tand! GAAAHHH! Döläskigt!


Cobran o Fall Out Boy ÄLSKAR att kolla på tv! Lillviten ligger ofta på tv:n med tassen hängande ner över skärmen, tänk, det hade han ju inte kunnat göra om vi haft platt-tv, så vilken tur att vi inte har det.. ;o) Cobris föredrar att sitta framför o kika med huvudet alltsom oftast på sned.


Jimmy har blivit största kelgrisen av alla, t o m keligare än Paniken just nu! Helst ligger han framför husses dataskärm o kollar in musen..


En liten snurr för att visa sig från bästa sidan kan det också bli...


Söt-Jimmy!

Han är en charmör, och av hans hälta lever bara minnet kvar hos oss, han är pigg som ett troll!



Dagens bästa: "Det är inte hur du har det utan hur du tar det" FANTASTISKT ordspråk! För visst stämmer det? Det är upp till alla att antingen se bara glädje eller sorg eller blandat i livet, de flesta tillhör nog den sista gruppen. Men jag har kommit på att jag är en synnerligen flexibel människa som avskyr att gå omkring o gnälla, jag föredrar handling. Förmodligen lider jag av extremt manlig hjärna eller nåt.. Ju mer man har, desto räddare är man att förlora det, ibland har jag lust att åka till ngn sk "lägre" kultur där man lever för dagen och leva som dem. Frågan är bara om de har en "lägre" kultur eller helt enkelt bara är mycket smartare?

Dagens sämsta: Att mitt nattschema fortfarande inte är klart och för att jag oroar mig för Candy, Bruces och Ushkis HCM-test på måndag. Det är alltid så obehagligt innan man väl är där. Salamander ska också in på test bara för att kolla, han har haft misstänkt astma, och då bör man ju kolla hjärtat också "just in case".. Måtte det inte vara nåt bara, men å andra sidan så är det något så tar vi en sak i taget o löser det så bra vi kan. Se ovanstående ordspråk.. Eller.. Jag skriver det en gång till:

"Det är inte hur du har det utan hur du tar det"

Godnatt!

3 kommentarer:

Malena sa...

Söt-Jimmy! En mini-Fryke helt klart. Man blir varm i hjärtat!!

Här det det snorigt och febrigt. Inte roligt. Men inte mycket att göra förutom att gilla läget och vila, vänta på bättre tider.

"Det är inte hur man har det, utan hur man tar det"

Du har så rätt så.

Kramis!

Anonym sa...

Gillade ditt nya ordspråk så mycket att jag ska sätta upp det på jobbet vid skärmen och hemma på kylskåpet.
Kramar från Shirley till er allihop

Anonym sa...

Vad är det med vissa katter och Tv´n? Lava sitter väldigt ofta framför vår, lite irriterande att ha en hel katt framför när man försöker se något... Men Lava tycker det är kanon, OS gillade hon... Men de sprang för snabbt för att hennes tassar skulle hänga med! Du måste komma och titta på sötlöken...

Fina bilder du har på dina småttingar!

Kram