torsdag, augusti 21, 2008

Killarna 11 veckor..


Jag börjar bli sjuk, huvudet gör ont och kroppen värker. Inget skoj, tror jag har stressat lite väl mycket ett tag nu, eftersom minnet dessutom sviker ordentligt och jag är seg o trög.. Har varit ledig idag, tvätt, städ och katter för hela slanten. Lådor som ska skuras eftersom vi har föreläsningar i helgen, och det ska bli kul. Bara man nu inte blir sjuk..Mannen är också hängig.. Så typiskt!

Fall Out Boy, borde vi kalla LillVit för nu, han utvecklas bra och även om han blåser upp morrhårskuddarna, för all blåst ute som gör att saker rör sig mycket, så artar han sig riktigt bra. Tänk att man matade honom med liten nappflaska när han var en liten kulting!! Å nu har han blivit så stor! Puss på Fall Out Boy!


Kossans familj har varit här o hälsat på honom, de är jättetrevliga och jag tror nog att Kossan kommer att trivas. Han charmade sin familj igen, precis som han kände på sig att de är "hans". Men jag måste sluta kalla honom Kossan!! Det är inte snällt mot en stilig kattpojke som han!


Cutie har en dålig vecka utseendemässigt.. Han ser mest märklig ut, men vad gör väl det? Han har kanonkropp och jag gillar hans egenskaper, plus att han är en raring!


Cobris är fortsatt vettskrämd för blåsigt uteväder, men vacker är han. Ser lite märklig ut med allt vitt, jag gillar ju egentligen inte så mycket vitt.. Men han o Fall Out Boy funkar! Kärlek!!


Jeffree har lekt uggla under dagens fotosession, han har haft sååå stora ögon för allt som har hänt. Men vaddå, skogisar SKA ju ha ett alert utseende... ;o)


Jimmy kändes lite kleggig i ögat efter veterinärbesöket o första vaccinationen.. Få se hur han ser ut imorgon, jag tvättade honom med ögonvatten.. Nåväl, pigg som ett troll verkade han..


Paniken är min raket denna vecka! Tillsammans med Fall Out Boy.. Men Falle kommer nog mer nästa vecka.. Så Paniken blir raketen. Han är vacker! Och en riktig stjärna som bara visar upp sig.

Idag har vi vaccinerat småttingarna för första gången, gick bra. Jimmy gillar inte att bli fasthållen, så han rev husse lite, men nu vet vi det. Cutie gillar heller inte att bli fasthållen. De andra bryr sig inte om det. Så brukar det vara ibland, en del katter klarar bara inte av att man håller i, man ska hålla så lätt, så lätt att de nästan svävar..

Nu ska jag isäng och måtte jag inte få feber.. :o(

Kramar o gonatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig!

Anonym sa...

Hoppas du är på benen igen för nu börjar jag sakna dina inlägg i bloggen. Å så mera bilder på de uderbara små skönheter du har därhemma vill jag se med.
Drick massor med varm svartvinbärssaft med pressad vitlök i, så är du snart igång igen.
Kram från Lilly