måndag, augusti 18, 2008

Viktkväll..


De tyngsta killarna i gruppen kattunge respektive vuxen får illustrera kvällens sena blogg.. I vanlig ordning kommer jag inte i säng, och efter 23 är jag som allra piggast, tyvärr.. Dessvärre lär jag vara halvdöd som en sill imorgon bitti när det klockan ringer... :(((

Vi har vägt katterna.. Inga större sensationer, och anledningen till vägningen började med att vi varit lite bekymrade över Brucen och hans färd till WW i Lissabon i höst.. Ska han hålla vikten så han kan åka i kabinen eller ej? Max 6,5 kg är måttet, så nu blir det svångrem för Brucan resten av hösten.. 6240g väger Bruce idag och vi kan väl ärligen säga att det inte är direkt några muskler (en loj man som han ligger mest framför tv:n och tittar, och avskyr det mesta som är av fysisk art..). Han är en rejäl kille, men får gärna stanna på denna vikt för mig.. ;o) Ushki väger 4600g, inte illa för en nybliven ettårig kille. Här är det MYCKET muskler, och inget fett. Sharin väger 3640g, helt ok för en 10 månader gammal pingla. Dompan börjar ta sig igen, hennes normalvikt är ca 5200g, men hon gick ner enormt efter kattungarna. Idag väger hon 4700 gram, helt ok, även om jag fortfarande känner att hon är mager. Blossa väger 3840g, lite småfet dam.. Loppan väger 3360 gram, lite förvånande, även om vi vet att hon har gått upp bra efter sin operation i januari. Härligt. Loppan har en yttepytte kalaskula, men är väldigt fin o harmonisk i kroppen, inget överflödigt fett i mina ögon alltså. Kattungarna vägs oftare och just idag ligger de mellan 1160gram (Lillvit) och 1380g (Cutie). Jag tippade att Cutie skulle vara tyngst, mannen höll på att Kossan var tyngst. Jag vann! ;o) Candy? Har vi glömt henne... *rodnar* Candy är ingen hög o lång hona, hennes normala vikt borde ligga på runt 4700g.. Hon väger idag 5640g. Jag är glad att jag har bestämt mig för att göra något åt hennes övervikt.. Mer om det finns förhoppningsvis att läsa i nästa nr av Skogisen.. ;o)))

Nu blir det sängdags, har kommit ihåg att göra ett par viktiga saker, men glömt en ENORMT viktig sak. Det ska jag ta tag i imorgon!

Dagens bästa är att JAG vann och Cutie är tyngst (Cutie är min, Cobran är mannens kattunge, fast... Cobran väger bara 40 gram mindre än Cutie..;o)) plus att vi nog kan ta med Brucen till WW i höst eftersom han nog inte är för tung för kabinen.. Kan göra ett tillägg att Bruce inte är med för att bli WW, han är med för att visa sitt fantastiska temperament, nedärvt i rakt nedstigande led från pappa Vigge o mamma Candy.. ;o) Han kommer att göra succé även om han får hårt att ta cert.. Nåväl, skiter väl jag i, jag är superstolt över Brucen oavsett om han vinner eller förlorar. Bruce Viggesson RULES!!! ;o))))

Dagens sämsta är att jag är enormt förvirrad fortfarande, teflonminnet är halt som såpvatten och jag är ohyggligt orolig mest hela tiden för att jag bara glömmer o glömmer. Inget skoj alls! Omega 3 hjälper dessvärre inte... Men jag kanske ska ta trippeldos, tro???

Ha det gott o gonatten!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt tips till teflonhjärnan är bläckskrift på handen.
Så fort det är något viktigt som måste kommas ihåg. Direkt på handen utan att passera gå.
Visst ser man ibland rolig ut på morgonen. Men jag bjuder gärna på de om vinsten är att man sover gott för man har kommit ihåg allt viktigt.
kramis!

Anonym sa...

Och mitt tips är SLUTA MED ALLA MÅSTEN
sköt om dig kram Annette