måndag, juni 09, 2008

4-dagars killar!



Idag har jag varit tvungen att jobba, och det kändes ganska ok eftersom Dompan ätit i natt och imorse ordentligt. Lill-Vit fick frukost, sedan var det bara att cykla till jobbet. Lill-Vit är så duktig på att äta, han äter ur flaskan så att hela öronen liksom fladdrar! Sötungen!



På förmiddagen ringde de från Djursjukhuset, vi var ju inne med Dompan på fredagen då det var helgdag, och eftersom direktregleringen inte funkar då så skulle vi betala kalaset idag.. "Hej" sa tjejen, vi har ringt ditt försäkringsbolag, men tyvärr hittar de ingen försäkring i ditt namn.." Jag vill lova att mitt hjärta bultade i hundranittio innan jag lyckades väsa fram "VAAAA?" Hon förklarade än en gång att de försökt direktreglera betalningen med försäkringsbolaget, men att de inte hittar ngn försäkring på mig... För er som känner mig så kommer väl inte detta som någon överraskning, och jag, som känner mig själv ganska bra, rådbråkade mitt sinne och undrade vad i hela fridens namn som inte stämde... Inse liksom hur fattig man skulle bli efter Dompans sjukhusbesök, jag vågade inte ens fråga vad det kostade!! "Men jag pratade ju med Agria i fredags" sa jag, för jag ringde min försäkringsrådgivare när vi var på Djursjukhuset för att kolla om jag skulle anmäla att Dompan åkte in eller hur jag skulle göra.. "Agria?" sa tjejen från Djursjukhuset, "Jag har uppgift om att du har Sveland, så det är dem jag har pratat med." PHUI! Det visade sig att när jag skrev in Domino på Djursjukhuset när hon flyttade till oss, så hade jag ju Svelands bolag, men bytte till Agria såsmåningom. Och eftersom jag aldrig utnyttjat försäkringen innan, Dompan har ju bara varit inne på Djursjukhuset för hjärtscanning, provtagning, vaccineringar och sånt, så hade de och jag inte ändrat bolaget.. Men jag var ursvettig innan hon ringde tillbaka o bekräftade att Agria ersatte och att vi skulle komma dit o betala resten efter jobbet.. Försäkringar kostar, men är oerhört bra att ha! Egentligen skulle vi betalat drygt 5800kr för Dompans besök, men vi landade på 1674 kr, och då köpte vi ändå särskilt energifoder till Dompan för en slant... Helt ok tycker jag!



Kragen har idag öppnat sina ögon, tidig kille! Han är så söt och mysig, men det är de ju förstås allihopa. Alla vikter är på 138, 139, 148, 149 och så Tjocko på 157 och Lill-Vit på 87gram.

Jag kan sitta i evigheter o bara kika på de små griskultingarna! Sååå söta!



Dompan är på bättringsväg, men oj så smal hon är.. Stackars Dompa.. Jag får onda ögat vid medicindags, men eftersom hon ätit bra idag (mjukfoder från Hill's, A/D) så behöver jag inte tvinga i henne särskilt mkt. Lite modersmjölksersättning morgon, middag o kväll bara. Grishjärta är fortsatt poppis och äts med aptit, och flera portioner med mjukfoder har slunkit ner, så det känns som hon är på väg tillbaka. Bara det att hon blir arg när jag ger penicillin är ju ett friskhetstecken! Och hon är så mån om sina småttingar! De är hennes små allt! Så fort hon hör minsta pip så rusar hon tillbaka till bolådan. De andra katterna nonchalerar bolådan, men Ushki håller just nu på med uppvaktning av frk Sharin Foo, så han har väl inte tid.. Candy slickar i sig alla små rester från Dompans smörgåsbord och glider runt bolådan enbart o frosserisyfte.. Det är varmt nu, men alla persienner får vara nerdragna dagtid på bottenvåningen för att undvika att solen ligger på o hettar upp mer, men nu får det gärna bli lite svalare! Nu är jag trött på värmen! Inte för egen skull, utan för Dompan o barnas!

Nu blir det lite surf o sen sängen! Nattinatti o tack för allt stöd o uppmuntrande ord från er alla! Gulle-er!

1 kommentar:

Zealous sa...

Vilken rysare med försäkringen, tur att det bara hade blivit fel!
Pussar till griskultingarna och mamma Dompan!

Kram,
Nina