söndag, mars 09, 2008

Fortsatt vårtrött..

Jaha, ännu en dag har gått.. Tröttheten består, igår lade jag mig direkt efter "Let's dance" avslutning, så klockan 23 somnade jag efter att ha orkat läsa bara en sida i min bok.. Hmmm.. Det ÄR verkligen tröttsamt att vara vårtrött.. Imorse var det tidigt upp för att gå till ungarnas högstadie. Första lektionen var med sonens klass, och jag fick en flash tillbaka hur det var att gå i skolan igen.. Det är jag glad att jag slipper nu, för attans så tråkig o trist miljö det är med klassrum o korridorer o pladder o stim överallt, fattar knappt att de orkar! Men man är väl gammal nu antar jag och orkar mindre PLUS vårtrött... Därefter kort rast och möte med mannen, som också hasat sig upp, och då fick han följa med sonen och jag med Linn. Musik med Linns klass, och Ewert Taube inlyssnades.. Sedan biologi, med engagerad och trevlig lärare, det var skoj att se. Efter detta förevisades Linns konstverk och hon är verkligen duktig! Helt suverän på komposition och fantasi plus att hon slutför på ett bra sätt, kanonkul att se! Mitt gamla intresse för konst väcktes nästan till liv och jag blev sugen på att börja teckna igen.. Jag måste dock tillstå att Linns talang är betydligt större än min, så jag överlåter vid närmare eftertanke det åt henne istället. Även Sacke hade presterat en hel del på bilden, så jag var mycket nöjd med mina äldsta ungar idag! Inte så lite stolt morsa liksom... ;o) Måste också ge en eloge till bildläraren, vilket engagemang och vilken positiv människa som verkligen ger ungarna ett break att bara få skapa och göra något kreativt! En mycket inspirerande människa för ungarna tror jag, och det märks ju också på deras prestationer, tänk om fler lärare var lika engagerade!

Efter lektionerna så var det dags för uppvisning med sång, magdans (tänkte på Kattis o Helena hela tiden under magdansen!) gitarrsolon och så var skoldagen slut! Väl hemma lagade jag mat, ivrigt uppvaktad av frk Avundssjuka (Dompan) som undrade var hennes godsaker fanns. Inget löp än, hon kallar bara på småtjejerna och leker tutt-mormor.. Suck!! Sabla katt! Att två snart fem månader gamla kattungar får dia sin mormor är frustrerande att se, helst när vackre hanen bara går o väntar på henne uppe i storstan! Jag har lust att bara skrika åt henne: "-LÖP DOMPAN, LÖP!" Som om det skulle hjälpa.. Mat idag, kålpudding med potatis o lingonsylt till mig, Wilma, Stefan o Maja och stekt skinkschnitzel med gräddsås o pressad potatis till tonårsbarna. Efter lunchen (som var sen) drabbades jag av fenomenet "slöficus sängus" vilket gör att man omedelbart utan väntan måste lägga sig i sängen utan strumpor och pilla i hörnen på påslakanet med tårna en stund innan man vilar en timme, annars finns risk att man faller stendöd ned. Så därför var jag ju tvungen att följa boten, så sängen i en knapp timme blev det. Vaknade av att grannsonen plinkade på sin elgitarr med öppet fönster (det hade vi också) och då var det bara att masa sig upp.. Skulle egentligen ha städat idag, men det finns ju en morgondag... Eller en övermorgondag.. eller...

Pratade en stund i telefonen med Marie Bazooka som varit i Gbg på seminarie angående Norsk skogkatt.. Lite avis att jag inte var där, samtidigt som jag hade det bra här. Pratade lite om vad de hade dryftat om och jag hoppas på en ingående rapport längre framöver.. ;o) Själv har jag ju just nu Norsk fetknopp (Candy), Norsk skabbräv (Bruce), Norsk DAMPkatt (Ushki), Norska Djävulsyngel (Sharin Foo & Minnie), Norsk Avundssjukasomvägrarlöpa (Dompan), Norsk Argbigga pga Djävulsynglen & DAMP-katten (Loppan) och Norsk ekorre (Blossa) härhemma, så jag vet inte om jag vill fortsätta med avel.. *asgarv* Nädå, skämt åsido så känner jag att jag ibland är alltför kritisk mot mina katter, men faktum är att de flesta håller, och ff a så har både Bruce, Dompan o Candy gett finfina bidrag till Norsk skogkattras, så jag är inte missnöjd. Katterna är o förblir underbara!

Kvällen har jag ägnat åt melodifestival, kollat på film och softat med kidsen o man. Sonen ramlade iväg till kompis, övernattning, känns som killarna inte klarar sig utan att spela tv-spel o dataspel ihop under helgerna inklusive övernattning.. Tjejerna håller sig dock hemma, och Linn kröp i säng tidigt, för imorgon är det kyrkbesök. Många sådana inför konfirmation, men hon verkar tycka att det är helt ok och de verkar trivas ihop i gruppen och det är ju bra! Maja har ägnat övriga kvällen åt Sims, och Wilmisen har städat i sitt rum.. :oO Eller vad man nu kan kalla det... Hon bar ner sitt dockskåp under sin loftsäng för att istället sno två ljuslyktor av Linn att dekorera sitt lilla bord med, plus att hon hämtade en hög tidningar i papperskassen med gamla tidningar o reklam och dessa tidningar användes också som dekoration av bordet??! Jaja, jag har också en hög tidningar på kökssoffan, men att ungar är så präglade... Hmmm.. Får nog städa imorgon i alla fall.. Annars kanske mina barn blir nya kandidater att delta i "Rent hus" (som jag f ö inte har sett eftersom det går samtidigt som Men in trees, så jag har bara sett reklamen..)..?

Ha en fortsatt trevlig helg, själv ska jag nu gå o lägga mig för det var så hemskt jobbigt att ö h t skriva en blogg, trots att jag både vilat och slöat i soffan mest hela em och kvällen, men nu är jag helt utmattad.. Sen kväll i kväll.. Hoppas på att få sova åtminstone till kl. 9 imorgon.. Movina? Kanske vore nåt? Tack för tipset, Draken!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej där...
Vår nya kisse trivs ypperligt... Så bra att han till och med har börjat blogga! Kolla in den...

www.brunoetsonmouche.blogg.se

Kul att läsa din!!

MVH Susanne i Rinkabyholm