fredag, mars 07, 2008

Vårtrött..



Ja, jag vet att det är tidigt, men vårtröttheten har slagit till hos frk Holgersson.. Jag är megatrött trots tidig sänggång de flesta kvällar och känner mig liksom håglös... Som jag brukar göra på våren. Rent krasst så har jag dessutom massor att göra på alla plan o håll o kanter, men det brukar jag vanligtvis fixa. Nåja, varje vår slår den till och till skillnad från de flesta normala så har jag min höjdpunkt under höstmånaderna, då är jag pigg och energisk. Energin lyser dock med sin frånvaro, och det känns som att häcksparkarna behövs än mer än vanligt.. ;o) Mer glömsk än vanligt är jag också, det känns verkligen som jag har teflonhjärna o allt bara rinner av och bort liksom.. Nåja, nog om detta..

Minnie är kvar, har fått lite mysko såväl som trevliga förfrågningar på henne, men än så länge bor hon här tills vi hittat det perfekta hemmet. Idag har hon, Sharin, pappa Bruce och Ushki visats upp för de blivande djurvårdarna på Ingelstorpsskolan, och det var rätt trevligt. Katterna skötte sig ypperligt och visade hur trevliga skogisar är, och det är ju alltid kul. Att sedan Bruce ser ut som en skabbräv för tillfället kanske inte var fullt så vackert, men sin benstomme och längder har han ju kvar.. Undras bara hur länge det dröjer innan han fattar att han verkligen är kastrat och börjar lägga på sig? Normala katter brukar visst fatta det på ett par månader, men Brucen är ju inte snabbtänkt, så jag räknar med att han kommer att koppla sin könstillhörighet runt jul.. ;o)

En ny mobil har jag också fått, och jädrars vad jag inte fattar ö h t hur det funkar.. I min stenåldersvärld har man mobiler som nödtelefon när man är på resa eller om ngn hastigt behöver få tag i en, men en ny värld har öppnats för mig! Man kan t o m lyssna på musik i den!!! Helt otroligt! ;o) Linn gör sitt bästa att förklara för mig alla funktioner o finesser och nu är jag bara lite rädd för att använda den.. Respect, liksom!

Imorgon väntar skolan, ska tillbringa dagen på Linns & Sackes högstadie och bl a delta på deras lektioner och se Linns konstverk. Sen får vi se om orken räcker till nåt mer..

Annars en massa som hänt, mest av allt sörjer jag för att goda vänner drabbats av en tragisk händelse.. Kramar i massor till er, jag tänker på er! Ibland får man genom andras elände en liten näsknäpp så att man blir tacksam för det man har och samtidigt enormt ledsen över deras förluster. Livet är inte alltid rättvist, tyvärr.. :o(

Ha det gott allesammans!

kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Liten trött Malin.
Vet precis hur det känns när man har sirap i huvudet och ett par ton på axlarna.
På mig funkar det med Movina. Recept fritt på apoteket.
Kramis