torsdag, mars 13, 2008

En humordag på jobbet..



Idag har humorn varit stor på jobbet, troligtvis för att man är så trött o sliten att man inte orkar annat än att skratta åt eländet.. Regnet har stått som spön i backen och himlen är gråare än gråast, och hemma har de sågat ner alla våra träd i allén ner till havet (plus för det är att vi kanske slipper att rotsystemet välter våra plattor på uteplatsen och jag slipper räfsa pälsbollar som det eländiga trädet har fällt i mängder varje vår, minus är att vi ser rätt in till grannarna.. Och har megaöppen insyn på baksidan..) och dessutom är häcken på vår framsida fullständigt nersågad.. Jaja, det får man väl leva med, men oj så skönt det hade varit om alla vi som bor här hade fått någon som helst info innan allt gjordes.. Knäpptyst har det varit, hur svårt är det på en skala med att skriva ut några blad som talar om planerna?

Minnie är såld och flyttar såsmåningom till varmare breddgrader. Det känns toppenbra, även om man har börjat fästa sig vid lilla Grållan.. Hon är så rar! Sharin är fortsatt prinsessfasonig, och talar om för hela hushållet att det är hon som bestämmer med jämna mellanrum.. Ha, det kan ju hon tro! Dompan fortsätter leka styvmor o har kattungarna vid tuttarna så fort man vänder bort huvudet.. Sabla katta! Candy är... fet... Bruce tappar all päls och Ushki är lika busig som vanligt! Han börjar bli rätt stor, jag måste komma ihåg att köpa nya batterier till vågenyqe Loppan är numera Bruce ständiga kumpan, de sover ihop mest hela tiden, är det månne kastratkärlek i luften? Blossa bet mig i näsan i morse när hon skulle tvätta mig, aj!

Annars inget nytt, trött, trött, trött och helt seg i huvudet.. Jag HATAR våren! Tack o lov är det fredag imorgon och jag ska ägna helgen åt så lite som möjligt..

Hej svejs o ha det gott alla där ute i vårtröttheten!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk så galet det kan bli när man läser för snabbt.... Läste din förra blogg och såg framför mej hur grannens son PINKADE på gitarren och undrade varför ända in i .... han gjorde det???? Och dessutom med öppet fönster!!!!Och så undrade jag förstås över vad ni egentligen har för grannar!!!!Sen läste jag om meningen igen och.... ja, jösses hur det kan bli.
Kram från Lilly och sov av dej våren och kom sen igen, så ses vi på PK var det väl