onsdag, juli 18, 2007

Onsdag, ännu en dag mindre innan semester...

Har haft en trivsam dag på jobbet med en glad gamäng som nog kan klassas som min favvis bland alla pärlorna, så jag kan inte klaga. Cyklat i värmen har man gjort, men också haft mys o lugn o ro, så dagen har förflutit väl. Chefen var inne en stund på fm, måste skryta lite med att hon är en synnerligen sympatisk människa, både som chef och som individ! En pärla! Tack, chefen, för att du är så bra! Vi ska byta chef till hösten, och denna blir nog svårt att ersätta, men det kommer säkert att gå bra, även om vår nuvarande chef är fantastisk så finns det hopp om den nya också. Allt handlar om att ge en chans och försöka förstå varandra på samma plan, vilket måste erkännas att jag har haft svårt med tidigare, men nu tror jag att jag har en lite mer ödmjuk inställning och dessutom så är vi ingen svår arbetsgrupp att ha o göra med, så det ska nog ordna sig.

Möttes vid hemkomsten av "lille Mäster" som var i full färd med att ansa häckarna inne på gården.. Grannarnas häck ansade han på insidan och tror ni att han tog bort grenarna? Svaret är nej.. Så nu tror jag mig veta vem häckmarodören är.. Suck... Nåja, må va hänt att vi bor i en polisstat, men jag får väl överleva ett tag till, för undantaget från häckmarodören och diverse "näsan i vädret"-människor så trivs jag bra i min lilla lägenhet även om den är trång o i allt annat än gott skick.. Snart kommer Anti-cimex för inspektion av våra våtutrymmen, som enligt lille mäster är i ypperligt skick, det är bara våra katter som stinker.. Suck.. Att sen svartmöglet hänger i flagor och kakelplattorna darrar vid minsta beröring är väl antagligen våra katters fel också antar jag..? Sen har vi ju fenomenet med "hålen i väggarna".. När vi fick tillträde till vår lägenhet så hade den hål på diverse platser i badrummen och det är då INTE vi som borrat dem, utan förre innehavaren. Problemet är ju bara att den som inspekterade lägenheten inte fixade dem, utan de sitter där de sitter och vi har heller inte gjort nåt åt dem.. Suck.. Antar att om det blir badrumsproblem så lär väl vi få betala för dem ändå, lagen om alltings jävvlighet rules as u know..

Annars är allt väl, längtar fortfarande till nästa helg o Järva.. Å så har jag spännande planer för framtiden, men de får vila ett tag till..

Ha en trevlig kväll allesammans och kram!

PS Vill bara tillägga att jag ABSOLUT inte har några problem med personer som utövar läraryrket, tvärtom har jag all respekt! Men jag har av en del grannar förstått att det är "finare" att vara lärare än pedagogisk assistent (som jag är) och jag har lite svårt för hela den här "finhetsgrejen"... Är man finare om man är chef än arbetare? Är man finare om man tjänar mer än en annan? Jag vet inte, men för mig handlar det om människornas inre, inte deras yrke eller lönenivå. Lönen sätter i o för sig nivå på vad man kan o inte kan göra i viss mån, så självklart har den betydelse, men den har ju inte ngn betydelse för personligheten.. Eller?? Jag har vänner o släkt som är såväl företagsledare som städerskor o allt däremellan, och jag tycker de är fantastiska, mina vänner & släkt, oavsett yrke. Sen finns det folk som är skitstövlar i alla läger, men jag vill förtydliga att jag DEFINITIVT inte har något emot lärare, bara mot folk som tror sig vara förmer än andra. Inför döden är vi alla lika, som en god vän till mig brukar säga... ;0) Ds

Inga kommentarer: